Spänningar

Nu sitter jag med spänning i kroppen. Håkans nya skiva är på väg och jag vet inte riktigt vad jag ska förvänta mig. Självklart vill jag ha allt, guld och gröna skogar. Att höra en ny Håkan-skiva är alltid lika påfrestande. Det kommer inte låta som "Känn ingen sorg för mig Göteborg", men jag tror utan tvekan att jag kommer älska den, om inte idag så om tre dagar kommer vi vara som bröder och systrar. Tror min själ jag ska sätta på den nu.

I övrigt har jag inte gjort speciellt mycket de senaste dagarna. Har mest tillbringat tid i sängen med en bok av Åsne Seierstad som jag nu ska skriva en recension på. Ingenting jag ser framemot speciellt mycket. Imorgon åker jag hem, hur jag känner inför det vet ni nog redan om, inget jag behöver förklara. Men Stockholm är fint, umgås mycket med Simon, dricka mycket kaffe, läsa DN (gud vad jag saknar DN här ibland, GP är inte så jävla rolig läsning inte) och sen gå på någon bra klubb i helgerna.

Borde väl nämna något om vädret. Det är lite lustigt, igår var det fint på dagen men framåt kvällningen började snöflingorna falla och gjorde så hela kvällen ut. Framåt natten var det ett lager på kanske 15 centimeter snö. Nu är det fem plusgrader och snön smälter som smör i solen, men det var ändå rätt fint, det var det.

Fokus på skrivandet nu, det är svårt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0