Seriebruket

Det där med att läsa serier i tidningen intresserade mig aldrig som barn. Till skillnad från många andra i min ålder hoppade jag instinktivt över serierna varje morgon och läste resten istället. När jag ser andra i min ålder bläddra förbi hela tidningen för att läsa serierna, utan att ens ägna någon tid åt lvrgia artiklar blev jag alltid lika bestört. Med åren som kom har jag vant mig och har så smått börjat läsa lite serier. Nu tar jag kanske i, jag läser en serie menar jag. Rocky förstås, men inte en gång utan tre gånger om dagen. Det brukar börja med att jag läser en stripp i dagens färska DN (alldeles för ofta det enda läsvärda i Kulturdelen), sen lägger jag ifrån mig tidningen, surfar in på DN:s hemsida där en annan stripp, oftast en lite äldre finns publicerad. Som grande finale blir det ytterliggare en stripp på MSN.se där det oftast är riktigt gamla jävlar som dras upp ur arkiven. Men på det sätt garanterar jag mig minst ett skratt om dagen, har jag tur så prickar jag in tre ordentliga garv en morgon, det är ett bra resultat.

Sen finns en annan favorit med. Stockholmsnatt som publiceras en gång i veckan i Svenskan. Men för oss utan prenumeration på SvD har Disco-Thungren den goda smaken att driva en blogg där strippen kommer ute varje vecka likaså. Stockholmsnatt är betydligt smalare än Rocky och än mer inriktad på Stockholm. Men för mig som är Ståååkkholmare så är det ju än roligare att läsa om hur de driver så smått med ängsliga kreddpajaser och klubbkids. Skrattar fortfarande åt en stripp med följande citat av en utspökad klubbunge: "Har du fått våran flyer? Vi kör ny klubb på fredag, det kommer bli asgrymt!!! Värsta lasern, bollhav, fiskdamm och DJ Fittmongo som spelar typ polsk 90-talstrance... och alla som kommer tidigt får sockervadd". Bara namnet DJ Fittmongo får mig att skratta till. Antar att det hela är en liten drift med gänget bakom Happy Nation och dylika klubbar. Men läs de bloggen mina ärade bondkollegor så får vi se ifall ni gillar det. Jag kan förklara saker ni inte förstår.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0