På fältet

Så, nu var en delen av dagens arbete färdigarbetat. Fältarbetet har varit stundtals ångestfyllt men det har gått rätt bra. Har ägnat ett antal timmar åt att lyssna på flygplansbuller, mycket intressant. Har dessutom bekantat mig med en typisk villaförort, kontexten av det är att trädgård inte står högst i kurs. Istället står det kanske tre-fyra hus på en tomt gjord för ett hus. Men Stockholm är Stockholm och det är bara och acceptera. Träffade ingen rabiat motståndare till Brommaflyget vilket jag kanske borde gjort. Men enligt opinionsmätningar är de bara drygt 30 procent kring Bromma så de får stå tillbaka i mitt lilla reportage. Antar att det är den största bristen i mitt blivande alster, men jag sväljer det. Det är ju bara skola så att säga. Nu återstår som sagt var bara att skriva ihop allt till en sammanhängande text, vilket kan vara lättare sagt än gjort. Känns som att jag glömde alla mina idéer på tunnelbanan hem. Får helt enkelt dra fram skjutjärnsblocket och se vad jag hafsade ned för anteckningar i stridens hetta. Först tänkte jag dock svälja mitt kaffe och ta en dusch. Få tillbaka lite kroppsvärme.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0