Ny dag, nya förhoppningar

Då har man sovit sig igenom en nått med täppt näsa och dåliga tankar igen. Vaknade av solljus och något oviktigt sms. Har tagit det lugnt här på morgonen. Gick en sväng till ICA, käkade frulle och läste DN noggrant. Nu håller jag på och raggar intervjuer till mitt reportage, det går väl hyfsat kasst men det är som det är. Övrig tid ägnar jag väl åt Facebook, bloggar och allt det där jag gör för att fördriva tid. Börjar fundera över vad som ska hända i helgen för min del. Funderar möjligen på att ta en tur på Beckmansfest imorgon, men det är något jag får klura över.

Läste precis att männen bakom Cheap Monday och hela den härvan sålde kalaset till H&M. Det är väl bara att gratulera till en halv miljard liksom. Jag vill också komma på något sånt och sen bar sälja skiten för massa pengar och leva lycklig i mina dagar. Men men, det kommer väl. Jag och Simon utvecklade en idé om hur vårat liv efter journaliststudierna skulle gå. I huvudsak gick idén ut på att vi skulle bli småtjuvar och det låter minst sagt spännande. Min drömkupp är att göra som Renton och Spud i "Trainspotting". Gå in på ett pensionärshem och sno deras tv, mitt framför ögonen på fem russin som inte kan göra något åt saken. Nej, riktigt så elak är jag väl inte plus att jag gärna slipper heroinmissbruket. Men bara en liten tankelek vi hade igår. Nu ska jag återgå till "jobbet"...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0