Lördag, lalala, fina fina lördag

Det blåser utanför, rätt jävligt faktiskt. Hade hoppats på fint väder men ack där drog någon mig i snoken och slog mig med käppen över fingrarna. Ack ack, gör mig ingenting, ingenting alls. Jag mår bra ändå, jag är rätt glad ändå. Min dag har inte varit så lång, ack nej, den har varit rätt fin. Sova länga, sova mycket, jag gillar att sova. Vakna vid nio, må dåligt, inte somna om, ack ack ack. Somnar igen, vaknar igen vid tolv. Ringer Simon, går till Systemet och tjackar BiB-vin. Följer med Frida och tittar på krokusar. Blomnamn finner jag rogivande, påskliljor och krokus. Krokus är en favorit, visst låter det fint, Krokus, suger lite på namnet. Nynnar en liten Krokus-hymn för mig själv. Frida köpte till mina stora besvikelse ingen krokus. Jag kan ingenting om blommor, kanske borde lära mig. Som en vidare studie av det anala vetandet. Blommor kanske blir hippt någon gång, vad vet jag, jag vet inte mycket. Vi var på ica, jag var hungrig, det var Frida med. Jag ville ha hela affären, i min mage, ack så fet jag hade blivit. Får jag bestämma ska jag äta ihjäl mig, bli så tjock så att magen exploderar (tänk Monty Python-sketchen). Simon ska sno en Porsche, råna en bank och köra Essinge-leden med poliserna hack-i-häl samtidigt som han skjuter mot poliserna med karbinen bakom sig. Sen ska poliserna skjuta ihjäl Simon, så ska han dö. Han är en Hollywood-film, jag en Monty Python-sketch. Ska vi dra några förhastade slutsatser av den här kunskapen? Nej, vi låter det förbli så, kanske något att debattera ikväll. Vi ska laga mat ikväll. Vi får en tredje part idag var tanken. En vegetarian, jag och Simon kan inget om sådan mat, men vi är öppna för sånt. Inte för mycket sallad bara, ni vet att jag får dåligt samvete då. Men vi har en BiB, då kan vi bli småfulla, småfull är lagom, jag gillar småfull. Jossan gillar dyngrak, jag gillar småfull, ska vi dra några förhastade slutsatser av den kunskapen? Nej, men vi kan ta upp ämnet för debatt ikväll. Middagsdebatter är roliga, kommer man inte överens kan man ha matkrig, men då blir det smutsigt. Jag gillar inte att städa så mycket. Bara dammsuga, dammsuga är nästan lika rogivande som krokus. Jag har en rätt liten dammsugare, den är inte så bra heller. Jag dammsög igår, för att jag var tråkig.

Lite DN kanske jag borde skriva om idag. DN är roligt, idag var det utrikessidorna som gav mig mest tillfredsställelse. Jag läste varenda artikel. Funderar mest över Mugabe. Simon gillade Mugabe när han var två år, sen gick det åt helvete, jag tror inte Simon gillar Mugabe så mycket länge. Ikväll ska vi diskutera Mugabe. Jag har svårt för maktgalna män, Mugabe är en maktgalen man. Tycker synd om alla Zimbabwianer (heter det så?) som tvingas dras med den där Mugabe. Naiv vill jag vara och hoppas han förlorar valet. Det gör han förstås inte, han är bra på tricks den där Mugabe. Han behöver inget folkligt stöd, han bryr sig inte om folket. Han är inte folkets man, han är sin egen man. Det enda som kan rädda Zimbabwe är en hjärtattack säger min spåkula. Fortsatt om Kina/Tibet likaså. Där håller kineserna att vändas emot Tibetanera. Dalai vill prata, kineserna stoppar huvudet i sanden. Jag tror Kina är en struts, från och med nu heter Kina "Strutslandet". Långt reportage om brittiska pubar som tvingas lägga ner. Synd där, jag romantiserar alltid över brittiska pubar. Hoppas det inte går helt åt helvete, det tror jag inte heller. Kulturen var det böcker, böcker, böcker och en lustans lakej. Mest spännande verkade boken om Pablo Escobar. Roligt att det görs fler filmer om denne man, jag gillar knarkbaron-filmer. "Scarface" gillar jag och nu sätter Oliver Stone tänderna i Escobar, något att se fram emot då. Lång intervju med Johan Kinde av en af Geijerstam. Har Agnes slutat på Rodeo eller är det bara något tillfälligt. Har läst två långa intervjuer på DN Kultur av denne Agnes de senaste dagarna. Kinde är Riche, försöker han påstå själv i alla fall. Om tjugo år är det antagligen bäst att installera en droppställning vid baren så han fortfarande kan gå dit.

Nog orerat idag, fortsatt liv, disk, dusch och mat, mat i stora lass. Sen blir det alkoholen, hejdå

Kommentarer
Postat av: Jossan

hahaha "jossan gillar dyngrak". lätt debatt ikväll. tack för igårkväll det var mkt trevligt, ska bli kul att äta middag med sällskapet ikväll!

2008-03-29 @ 17:01:32
URL: http://lepetitprince.bloggagratis.se
Postat av: Anonym

puss

2008-03-29 @ 17:26:26
Postat av: Simon

Mugabe ska vi prata om. Mat som mat äter är ett annat ämne i kvällens avsnitt av "Andas"

2008-03-29 @ 17:30:47
URL: http://yourmagicisworking.blogspot.com
Postat av: Anonym

zimbabwier

2008-03-29 @ 22:10:11
Postat av: Anonym

om du ska göra som du sa i lördags natt att hyra ut ditt rum till jimmy eller jhonny 30 år så tänker inte jag bo där. då flyttar jag antingen hem eller så bo jag hos fredrik tills jag ska sluta på jobbet.
jag bor annars kvar till mitten av juli typ. helst bor jag ju kvar men det bero ju på hur du har tänkt göra med lägenheten för jag förstår ju att du inte vill betala hyra när du inte bo där.

2008-04-01 @ 13:18:31
Postat av: Anonym

jag tycker att frida gör helt fantastiskt rätt i att flytta hem om det är så att du hyr ut till en vit främmande 30-åring. det är nämligen jävligt idiotiskt att göra något sånt! mannen kan vara farlig.

2008-04-02 @ 13:20:34
Postat av: Anonym

och det skulle givetvis stå VILT och inte vit.

2008-04-02 @ 13:21:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0