Lite sport och lite Kina

Jag har en krönika jag borde skriva. Ska väl ondgöra mig över dagens övervakningshets antar jag. Har inget sug på det för tillfället. Men ska filura lite på att. Annars muppar jag mest, alltså gör ingenting, då muppar jag. Går i stort sett ut på att uppdatera RSS-läsaren en gång var femte minut, spana lite på snokbook och ta en cigg en gång i timmen. Men snart är jag för uttråkad och då är det läge att börja skriva, det brukar funka fint med den taktiken vet jag. Ikväll vill jag se på 100 höjdare men det verkar lite knivigt för tillfället eftersom Simons tv har lajjat ur och min, ja, orkar inte liksom. Ska försöka hitta fokus, STASI, övervakningskameror, ip-adresser och facebook, eller något sånt hade jag tänkt mig.

Aaaah, ikväll är det judgement day för mitt älskade Modo. Tre raka förluster och en till ikväll så är det tack och adjö. Uppryckning pajkar. Känner att suget inför fotbollssäsongen börjar stiga nu. Sjunde april Simon, första hemmamatchen på Söderstadion, du och jag där? Lång intervju med Freddy S i DN:s sportavdelning idag. Mest i syfte att han kommer hamna på bänken, men konkurrera med Charlie Davies, låter inte så svårt i mina öron. Vi håller på Freddy, oh ja.

Har varit mycket Kina vs. Tibet i helgen. Känns svårt att kunna brinna för något därborta men Kina är ju helt wacko. Min största fråga är dock hur IOK tänkte när de valde Kina som arrangör för sommar-OS. Om några får för sig att bojkotta spelet är jag på deras sida. Visst fick nassarna i Tyskland arrangera OS 1936 och Jesse Owens spöade arier på löpande band mitt framför snoken på Hitler. Men nu lever vi på 2000-talet och tycker vi borde lärt oss något om mänskliga rättigheter på vägen, inte i IOK kanske. Sverige kommer aldrig bojkotta. Vi är för fega, det har vi väl alltid varit. Ligger med alla, bara så vi slipper stå i skottlinjen. Nu är jag på väg att tappa spåret igen. Men Kina alltså, bojkotta skiten. Läste en lång artikel om Tibet igår och inte var det speciellt roligt. I Kina påstår de att Tibet har fått ett uppsving men enligt artikelförfattaren var det mest inflyttade kineser som tjänade pengar medan tibetanerna blev allt mer marginaliserade. Självklart håller jag på Dalai med harang. Kina försöker framställa den där lille mannen som satan själv men jag tror att vi i omvärlden inte är så lättlurade. Jag undrar verkligen hur länge Folkrepubliken kommer hålla. Jag hoppas att ju rikare kineserna blir ju mer frihet vill de ha så de slutligen kuppar bort regimen.

Kommentarer
Postat av: Simon

Kanal 5:s webbtv?

2008-03-17 @ 16:08:42
URL: http://yourmagicisworking.blogspot.com
Postat av: Jossan

right on säger jag.

2008-03-26 @ 12:31:07
URL: http://lepetitprince.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0