Krigslarmet

Satt ute i solskenet precis och njöt av det fina vädret med en kopp kaffe och en cigg. Fint var det. Mitt under min njutningsstund började krigslarmet ljuda som det alltid gör klockan tre den första måndagen i månaden. Detta fick mig att tänka tillbaka till hur det kom sig att jag visste det. Fick gå långt tillbaka till arkivet för att minnas men till slut dök det upp. Det var någon gång i början på 90-talet, familjen bodde fortfarande i det mögelskadade röda huset i Billsta, någon mil utanför Örnsköldsvik. En måndag, den första i månaden, hade jag varit inne i stan med mor min och krigslarmet hade börjat tjuta. Då blev jag rädd minns jag men mamma förklarade för mig vad det var som hände och sen dess har den vetskapen suttit kvar i mitt minne. När vi var hemma fick vi skogaholmslimpa med leverpastej på, det var nog bland det godaste jag visste på den tiden och när jag äter en sådan macka nuförtiden minns jag alltid hur det var att sitta i köket, uppe i det röda huset långt upp i norr. Barndomsminne kan vi kalla det för.

Hoppas Olivia kommer hem från skolan snart, jag börjar nämligen ha lite tråkigt. Och jag hoppas min lärare kan godkänna min reportageidé nån jävla gång så jag slipper oroa mig över det och sätta igång. Borde läsa, men jag har ingen feeling för det för tillfället.

Förövrigt är det måndag idag och jag vill kolla på The Wire med Simon, men av vissa logistiska skäl är det svårt. Hur ska vi göra, vänta tills på onsdag eller?

Kommentarer
Postat av: Simon

Kommer inte du hem imorgon? Ska vi skjuta på det så kan jag påbörja färden med min nya vän, OZ, ikväll?

Eller så kan jag kolla på mina orm- dokumentärer.

2008-03-03 @ 16:48:54
URL: http://yourmagicisworking.blogspot.com
Postat av: Sune

Jag kommer hem typ 23.54 imorgon, kanske lite sent? Men jag tycker vi avvaktar lite så kan du kika på orm-dokumemänterna istället under tiden. Animal Planet, here wo go!

2008-03-03 @ 16:58:21
Postat av: Simon

Ah, det är lite sent möjligen. Måste se till att hålla mig till onsdag då'rå.

OZ, here we go.

2008-03-03 @ 18:50:20
URL: http://yourmagicisworking.blogspot.com
Postat av: E.P

Just det, du har ju blogg igen med!:D:D
Vill du jag ska länka den?

2008-03-04 @ 09:44:12
URL: http://lickyourboots.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0