Klar och klappad

Jaja, då var etapp ett klart. Krönikan blev klar, den blev fantastiskt dålig och så får det vara med det. Det känns befriande i alla fall. Nu ska jag klura lite på en opposition till en klasskompis text. Alltid lika spännande att dryga sig men det ska jag nog inte. Jag är väl inte speciellt dryg.

I övrigt är det mycket Tibet i dagens DN. Både huvudledare och huvudnyhet. Men vem ska jag tro på. Kinas regering säger att inga vapen har använts för att stävja protesterna medan Tibets exilregering meddelar raka motsatsen. Båda har en bild de vill att omvärlden ska se och jag är långt ifrån säker att någon utav de båda berättar sanningen. Det är sådana här grejer som är jobbigt med Kina, inga oberoende rapporterar om vad som händer så det blir bara en soppa av allt ihop. Vi i västvärlden vill nog gärna tro att Tibetanerna pratar sanning men som källkritiker måste jag ändå tillåtas tvivla lite.

Stora nyheten idag är tragedin i Arboga. Där två småbarn bragts om livet och deras mor blivit rejält skadad. Den misstänkte mördaren är barnens pappa. En blogg finns tydligen inkopplad i historien. Men fy fan vad hemskt ändå. Ingen bra start att surfa in på Aftonbladet och se det här det första man gör. Det får mig att känna mig nerstämd.

God nyhet är att Modo äntligen vann en match i slutspelet. Nu krävs det bara tre raka segrar för avancemang. Som vanligt när det gäller idrott är jag skeptisk, men jag gillar när under sker. Även om Modo vinner ikväll är Timrå ruggigt bra, det enda som kan hända är väl att Timrå-lirarna får lite skakiga nerver och går ner sig helt. Men för det krävs det en vinst i afton och med full backbesättning ska det väl inte vara någon omöjlighet. Det som ligger Modo lite i fatet är att utvisningarna alltid kommer från Niklas Sundström och Per Svartvadet. De spelare med mest rutin borde väl fan lära sig någon gång att ge fan i sånt. Okej om Viktor Hedman på 17 bast åker dit för något onödigt, det kan jag förlåta, men inte du, min Niklas.

Sportbilagorna fortsätter sina uppladdningar inför allsvenskan. Fortfarande sugen på Söderstadion. Aj aj aj.

Så var det dags för skolarbete igen...

Kommentarer
Postat av: Dennis

Du vara mer aktiv på msn som förr! Jag behöver faktiskt dig och dina ord.

Älskar dig! (Första gången jag säger det till dig och jag menar det) Förlåt för att jag inte har sagt det innan och att jag inte hälsar på.

2008-03-18 @ 18:09:11
URL: http://korallrevetinorr.blogg.se
Postat av: karin

apropå tibet, såg du framsidan på gårdagens dn? årets hittils bästa felskrivning. Tydligen så är det många exiltalibaner runt om i världen som vart ute och demonstrerat. haha. en viss skillnad mellan tibetaner och talibaner kanske.. hrm.. men ha en glad påsk!

2008-03-19 @ 20:50:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0