Jag sover inte

Ja, det är väl dumt och sova bort hela helgen tänkte jag och steg nyss upp ur sängen. Igår var det lite förfest hos Offe med vin, snacks och röka inomhus. En del gamla bekantingar jag tyvärr inte träffar allt för ofta. Jag och Simon gav oss själva makten över musiken och körde en timme eller lite mer hip-hop/rap. Följt av några soulrökare för att avsluta med lite Creedence. Sen blev det som vanligt att folk vill ha den låten dit och den låten hit. När fan ska folk fatta att man låter en sköta musiken och så får det vara nog med det. Det finns inget värre än när det bara spelas en halv låt, sen byts det, en till halv låt, sen byts det igen. Nej, Mattia förordar starkt att musiken ska följa en slags linje, vara en del i något större sammanhang, den ska kontextualisera någonting, jaja nog om det. Framåt midnattsnåret tog vi tuben in till stan för att gå ut. Ingen bestämde någonting så till slut gick jag, Simon och Jossan till Spy Bar. Framme vid ett och insläppta på ett kick, sen blev det mycket prat i vita baren och lite så. Efter en bra stund försvann Simon och framåt halv fem tiden fick jag och Jossan nog och tog nattbussen hem. Allt som allt en lyckad kväll. Nu har jag sikte på cigg, frukost, kaffe o DN. Sn iväg till Simon för arbete vs. skvaller.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0