Halvfull och glad

En tråkig dag fick ändå ett bra och trevligt slut. Efter att ha suttit hemma i fyra timmar var jag en sväng på stan på jakt efter ett par byxor jag inte hittade. Kom hem, lite besviken. Tittade på amerikanska humorserier på tv:n (läs Scrubs och 2 and half men) plus lite hockey. Lagade till mig en sämre studentmåltid och livet var väl mindre tillfredställande. Lite telefonerande och sen kom Jossan och då blev det liv igen. Gud så skönt att träffa en livs levande människa igen. Efter en sväng ner på Götgatan och tillbaka landade vi till slut nere på Snottys nere på Skånegatan. Där drack vi öl, trängdes med människor (bland annat chefredaktören för Rodeo), blev vänner med bartendern och hade det trevligt. Utanför blev jag vän med en misstänkt alkolist vid namn Lill-Björn och ett annat fyllo vid namn "Stoffe" (Tänk "Dom kallar oss mods"). Vår vän bartendern bjöd oss på ett paket upphittade cigaretter som vi kedjerökte upp. Sen hängde vi på Medis och Jossan mötte uppe en bekant samtidigt som jag gick hem. Spännande och se vilken enorm skillnad en timme gör här nere på Söder. Nu vid halv tre ner jag gick hem var det liv och rörelse. Framåt fyra-snoken när jag brukar vingla hem från Ace brukar det vara snudd på dött här. Men så är det väl, bara at acceptera. Nu ska jag ner och röka någon bjudcigg och sen sova. Imorgon är det matlagning, vin och sällskap.
 
Godnat

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0