Hallå där ja

Jaovisst. Bla bla bla, det är söndagkväll, snart natt. Ute är det lite sådär lagom vackert regntungt, sådär som det bara kan vara i Stockholm. Jag har sagt det förr men söndagskvällar är vackert. Härligt att gå Götgatan ner på regnblanka gator och se några få bilar susa förbi. Uteliggaren med sugrör i mössan som sitter utanför Dressman, bananerna på Jägarn som tar helgens sista bägare och ungdomarna som sippar sitt te på Coffeehouset nere på hörnet. Eller stå under plåttaket på Simons innergård och ta en cigg samtidgt som regnet smattrar mot taket. Jag blir varm men ändå rätt nedstämd av det faktum att det är en ny vecka. Fast ikväll är jag inte så nedstämd, det är mera otålighet. Har två dagar framför mig då jag ska sitta hemma hela, hela dagjävlarna. Onsdag, onsdag då smäller det. Ge mig onsdag snälle gud, det vore bra. Jag har inte sagt det på länge, men fy i satan vad jag saknar min flickvän, det ger mig stryk varje dag att inte ligga bredvid henne och somna in. Så därav önskar jag onsdag, jababadidibido, fan onsdag vill jag ha. Ni förstår mitt budskap va?

Annars en häckdag, jag har känt mig som en häckande fågel. Sitter mest och ruvar, sover till ett, läser DN i två fuckin' timmar och hinkar tre koppar kaffe. Simon den lille kommer hit och snackar skit, vi bara snackar konstigheter, idag diskuterade vi tryckfrihet bland annat, prettovarning på den. Härligt att någon vill prata om sådant med mig. Sen skruttar vi ner till Max, äter fet burgare, blir tjocka, klappar oss för magen och håller för hjärtat. Vi tar tuben hem till Simon, lyssnar på gammal musik (zombies, creedence och wu-tang liksom). Sen fuskar jag fram en stridsvagn i GTA och gör mayhem i NY, riktigt mayhem var det, saker exploderade varje sekund. Tur att det finns tv-spel att avreagera sig på. Annars var dagens Rocky-fras "Annars hade de blivit assrapade av en skock björnar". Vi gillar att köra stenhårt på ett Rocky-citat ibland.

Haha, igår var jag på Ace, vet inte riktigt men gnistan är på väg att försvinna. Kan lika gärna sitta i Vita Baren i fyra timmar och snacka goja än att stoja på Ace. Men igår var väl alla freakklubbisar på HN och kaste grönt slajm på varann. Jag tittade lite på schlagern, inte ens den där blonde ynglingen var speciellt rolig igår. Charlotte Perrelli påminner om något som blivit överkört. Jag höll på BWO, mest för att Alexander Bard är bland det roligaste vårat land har att erbjuda, sen att han påminde om ett lakritstroll var skoj nog. Fick en drink, rökte under köksfläkten och lajjade på tuben. Var tydligen en halvtimma ifrån att missa ett misshandelsdödsfall, eller missa är fel ord. Tyvärr blir man rädd här i Sthlm ibland, huvaligen. Dom spränger bilar, knivar folk, sparkar ihjäl varandra. Förresten tror jag att jag ätit på det kebabhaket det hela hände, eller utanför var det väl. Sjukt, sjukt, sjukt.

Mycket Hellström blir det, bara 127 låtar förra veckan. Kör starkt på "För en lång, lång tid". Skiva kom nu, kom till pappa.

Jag tror Simon blir utsatt för något slags barnarov, men det är mina lösa spekuleringar. Fan vad min bekantsskapskrets är för åldersskillnader liksom. Fridas Fredrik körde ju moppe när Frida gick på lekis, helt galet men dom är söta, det är dom. Vi har haft en skåning här i lyan under helgen. Vissa språkförbistringar har skett under helgens gång. Tror jag framställt mig som rätt dryg, men förstår man inte så gör man inte. Idag skulle hon säga vilken mat de ätit, då sa hon något jag uttydde som "klyftpotatis och tzatziki". Lite frågande undrade jag ifall de inte åt något kött och då svarar hon "jo, jag sa ju lövbiff", ojsan se där ja, jäla stockholmare man är. Har inte hunnit utbrista "åh a, åh a ä, vi ä helsingborgare". Så låter det, så låter det.

Nog om detta, nu ska jag fundera vidare, hejdå

Kommentarer
Postat av: frida

hahah :) du är rolig du
puss

2008-03-17 @ 13:14:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0