Fin dag

Torsdag, dabadi, dabada, vilken underbar da. Solen skiner, jag sitter innte. Magen är tom, kylskåpet är tomt och jag orkar inte gå och handla. Idag bestod min frukost av kaffe, kaffe och två timmars DN-läsning. En morgon helt i min smak, eller morgon är väl att ta i. Vandrade upp ur sängen vid halv tolv-snoken. Väcktes av att EP ringde från vägen hem och vi pratade om gårdagens bravader. Sen samtal med Simon, en halvtimma eller så. Läste tidningen, förvånas över att varenda jävla tidning skriver om Malin Åkerman. Igår var hon med i varenda gratistidning och i senaste numret av Café var det en lång intervju. Så nu vet jag nog om henne, vi går vidare med det. Kändes konstigt att läsa tv-tablån idag och veta att jag faktiskt kan se på programmen. Talade en stund med storebror via telefonen. Fick reda på att han emigrerar till Kanada nästa vår, sicken en, sicken en. Fast inte till någon större stad utan någon by i klass med Malmös storlek. Skolan skulle tillhöra en av Kanadas bästa, det går bra för storebror, det går bra nu. Inte lika bra för mig, men jag lever ändå. Funderar på och ta ett paket nudlar och sen gå ner till ICA och handla en massa mat så jag klarar mig ett tag framöver. Vädret i helgen ska bli fint sägs det, jag blir glad, så glad så.

Inatt diskuterade vi huruvida det är okej att slänga hundar ut för raviner eller inte. Min klass kanske hänger för mycket på ölhak men när det kommer till weird samtalsämnen är vi rätt bra. Förra veckan hade vi en lång debatt om dentrofili, dvs att man tänder på växter typ. En fråga var hur det kändes att stoppa sitt kön i en köttätande växt, ifall det går att sätta likhetstecken med det och en avsugning. Ni hör, det är knasigt, men jag gillar när det är lite knas. Samtidigt åt vi lunch, bara det mina vänner, bara det.

Noterat är att det rasar hus i Norge. När jag blir gammal vill jag köpa en liten stuga vid någon fjord där i Norge, det verkar så fint. Jag vill mycket, men jag kommer sluta på bänken...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0