Familjen

Lördag, en fin lördag är det. Solen skiner ibland och jag tar det bara lugnt. Sov länge, typ till 11.30, gick ner och tog en cigg, åt frukost, kokade kaffe och läste DN i någon timme. Fortsatte med att för en gångs skull ringa min mamma (i vanliga fall är det hon som ringer mig). Prata av mig lite om mina bekymmer kring skolan och lite sådana grejer. Fick reda på att min store bror fått jobb på Öhmangruppen i sommar. Från att ha kontor i Gamla Stan till att få kontor vid Norrmalmstorg, det går bra för bror min. Annat kan vi säga om hur det går för mig. För min del blir det inte lika glamouröst jobb i sommar. Har mer eller mindre definitivt bestämt mig för att vända hem till bygden i sommar. Göra en snabb comeback på hederliga doncen. Här i Stockholm blir man lite världsfrånvänd så det är nog bara nyttigt att få känna på det riktiga livet igen. Andra fördelar är väl att jag får tid att umgås med Dennis och en massa andra gamla vänner plus att det är betydligt närmre till min flickvän. Minus är väl att det är Värnamo, men men, jag är fortfarande ung, jag har ingen brådska med någonting så man får ta det med en klackspark. Så nu har jag tre månader kvar här i Stockholm och jag ska leva snålt hade jag tänkt. Försöka klura ut hur fan man gör för att klara sig på sitt CSN, men det ska gå. Typ börja planera min matförbrukning lite noggrannare och inte gå och handla dag för dag. Så imorgon eller på måndag ska det veckohandlas, haha. Det ska nog gå bra det med hoppas jag, jabba dabba do.

Nu har jag ordnat alla Håkan-skivor till datorn och funderar på att ranka en topplista här på bloggen lite senare idag. Ikväll då? Bli inte förvånad ifall det slutar med att jag dyker upp på Ace, hoppitihopp, hejdå, nu vill jag röka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0