Expressens nya metoder

Har reagerat på det här ett tag men aldrig sagt något. Men på Expressens fantastiska nöjessida på nätet måste några av landets slöaste journalister arbeta. Idag tror jag att jag läste en fjärde, möjligen femte artikel som bygger på vad Henrik Schyffert skrivit i sin blogg. Det är aldrig någon direkt intervju utan de citerar bloggen bara rakt av och det ser lite ut som de gjort en intervju själva. Men hur svårt är det att sitta och skriva av blogginlägg som publicerades för flera dagar sedan? Jag blir min själ upprörd över det här, jag vill göra något åt saken. Okej att tidningar snor varandras artiklar och kör re-writes, det är vardagsmat. Men att göra likadant på folks privata bloggar är fortfarande för mig ett mysterium och undrar hur länge de ska hålla på med den här idiotjournalistiken. Misstänker att Expressen sagt upp hela Nöjesredaktionen och satt in ett antal datorprogram inställda på att göra artiklar av blogginlägg. Nu ska vi inte måla fan på väggen, själv är jag ju blog-aholic och journaliststudent så jag är inne i världen. Ifall mina lärare såg det här skulle de nog göra ett kamikazedyk från rektorstornet på skolan. Nu ska jag skriva ett argt mejl till Otto...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0