DN vs. SvD

Fredag, sov länge, väldigt länge och det v ar skönt och välbehövligt. Lite frulle, ute en sväng på bygden för tobaksinförskaffning och vidare upp till ett givande möte med DN under två timmar. Andres i Svenskan om tuffa män i svarta jeans och några slags boots. Han skriver kärleksfullt om The Zombies. Bandet jag fick möta första gången klockan fyra en onsdagnatt i mitt studentrum tillsammans med två pundare och en ung man med kökskniv. Strage skriver om Dirty Dancing, 1-0 till Svenskan. Gårdagens Brännpunkt i SvD om snutar som vill stänga alla krogar vid tre har fått fortsatt liv i DN idag. Dels en debattartiklar från moderaterna som vill ha kvar fem-krogarna, riktigt tycker jag. Men här var Svenskan först, 2-0. Rocky vinner idag över Stockholmsnatt, tack vare att den nya strippen av Natten inte finns tillgänglig på nätet än, 2-1, ett plus för den rockysexualiteten varpå Smacks utbrister förtvivlat, "ingen trekant". Justitieministern tillsammans med kulturministern ryter till om fildelning på Brännpunkt idag. DN Debatt med tidigare nämnda Stockholmspolitiker DN:s ledare handlar om britternas identitetsproblem, AMS-fusk, Tyskland och en rätt bister huvudledare om EU:s tillsynes rätt onödiga möten. SvD svarar med att skriva om prat-Maud (som även behandlas i DN:s politikavdelning), diskutera om Värnamos "BB-kidnappning" och Hemvärnet. Så här dömer jag det hela till dött lopp på ledarsidorna medan Svenskan drar hem debatten, 3-1. Annars inget nytt, moderaterna ger blanka fan i Hornsgatan får jag reda på. Rolig artikel om Mayflower Hotel i DN, där smutsen i amerikanska politikers liv gärna tar plats. Mer har jag inte att anmärka kring dagens tidningsskörd, funderar på att dundra in en Svenskanprenumeration om jag hade råd.

Nu ska jag lämna de intellektuella tankarna ett tag och ge mig iväg på lite fotbollslir. Könsord, bollspark och spring, bra kontrast i mitt liv där.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0