Bladet följer efter

Igår rapporterade jag om Expressens nya metoder att finna nyheter genom att rippa folks personliga bloggar. Idag tar Aftonbladet efter i förvånansvärt usel journalistik. I en artikel om att Pajala och deras finska grannkommun vill bilda ett eget land som var rätt rolig att läsa. Men när jag kommer längst ner finns en faktaruta om vad ett land är. Döm om min förvåning när jag läser källangivelsen, "Wikipedia". Haha, borde skriva ut och lämna till lärare. En tidning som Bladet borde ha större resurser än så. Men nej, låt deras "journalister" hämta fakta i en databas som är gjorda av vanliga användare. Visst duger Wiki rätt bra till skolarbeten man ska ljuga ihop men inte i en tidning, snälla någon. Nu vet jag inte vad som kommer härnäst. Aftonbladets Klick!-bilaga sparkar alla medarbetare och ersätter de med hängivna Flashback-skribenter, låter som en god idé Jan Helin.

Kommentarer
Postat av: A s t i i i

h´heheheh :9

2008-03-05 @ 11:58:59
URL: http://astiii.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0