Big Brother ringde

Jaha, då har det moderna övervakningssamhället ringt. En dalkulla ringde från mitt telefonbolag, det fantastiska Halebop, och försökte kränga på mig deras nya abonnemang. Bland hennes säljargument började hon babbla om att de hade statistik över hur mycket jag ringer och till vilka abonnemang. Just när hon sa det ringde klockan och skrek det "Stasi, stasi, stasi" i huvudet mitt. Jag tackade vänligt men bestämt nej till hennes erbjudande. Dels var det inte på långa vägar fördelaktig för min del och dels tyckte jag det var väldigt hemskt att bli övervakad på det här sättet. Sådana fasoner ska min själ inte beivras. Istället kände jag mig bara rånad på en, visseligen liten, del av min integritet. Visst vet man väl att de har koll på sådana saker men tycker ändå att de i så stor utsträckning kan låta det vara min egen ensak vilka jag ringer. Hoppas de ger blanka fan i att avlyssna samtalen bara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0