Apatisk?

Sitter och mår dåligt som vanligt. Inte fysiskt men psykiskt är jag jävligt illa därhän. Har hamnat i något slags komaliknande tillstånd när jag egentligen borde vara helt i gasen. Nu sitter jag här blick stilla och glor in i dataskärmen snudd på apatiskt. Musik spelas på datorn, vad har jag ingen aning, den rullar där. Ibland får jag ett ryck, rser mig upp från stolen, ställer mig upp och ruskar på huvudet. Går en vända i lägenheten och muttrar för mig själv. Någon gång i timmen går jag ut och tar en cigg. Tittar lite på bygget här på baksidan, förundrar över de höga kranarna som åker fram och tillbaka. När jag står där och röker funderar jag på att bli byggarbetare, det är ju en bransch som skriker efter personal så det står härliga till. Istället sitter jag och vill in i den bransch som hade sämst utsikter enligt en tabell i DN:s högskoleguide idag. Jag mådde rätt dåligt när jag fick syn på den, jag ville mest bara spy. Sen går ju utbildningen för tillfället käpprätt åt helvete och vad gör jag åt det? Inte ett jävla skit, bra Mattias, du låter som en riktigt genomtänkt kille. Kan ingen bara komma och ge mig en sjuhelvetes tomtespark i röven och lappa till mig som fan med yttersidan av handen i fejjan. Samma människa får gärna skrika lite, jag behöver lite ilska. Istället för den här jävla apatin som råder, fan och helvete.

Klickade igenom något test om Stockholmare på DN:s hemsida. Hajjade till vid en fråga som löd: "Har du blivit utslängd från krogen någon gång". Det fanns tre alternativ, det var dels "ja" och "nej" och sen kom det bästa, "Ja, men det var från Spy Bar", check liksom. Rätt trevligt test, andra frågor var ifall man hade "Lykke Li-knut i håret", ocheck.

Nehe, nu ska jag fortsätta min apatiska tillvaro, hejdå...

Kommentarer
Postat av: o

Haha! Jag gjorde också det där testet.. är ju trots allt Sthlmare i bland.
Men du! Det kommer bli bra!

2008-03-10 @ 14:07:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0