Analys CL-slutspelet

Tittar lite snabbt på lottningen inför kvartsfinalerna i Champions League.

Kvarstfinal 1: Arsenal?Liverpool.

Kvartsfinal 2: Roma?Manchester United.

Kvartsfinal 3: Schalke 04?Barcelona.

Kvartsfinal 4: Fenerbache?Chelsea.

  Matcherna spelas 1?2 april och 8?9 april.

Semifinal 1: Vinnaren Kvartsfinal 1 (Arsenal/Liverpool) ? Vinnaren kvartsfinal 4 (Fenerbache?Chelsea).

Semifinal 2: Vinnaren kvartsfinal 3 (Schalke/Barcelona) ? Vinnaren kvartsfinal 2 (Roma/Manchester United).

Lite snabbt kan vi med enkel huvudräkning räkna ut att det blir minst ett brittiskt lag i final. Chelsea kommer inte ha några problem med Fenerbache och mellan Arsenal/Liverpool tror jag på Arsenal men Torres kan alltid överraska, kom ihåg Torres, jag lägger in ett varningens finger där. Så enligt mina tips blir det Arsenal mot Chelsea i semi och där bör Arsenal gå segrande ur striden.
På andra sidan har vi en favorit i repris, Man Utd-Roma, förra årets masslakt för mina favoriter. I år tror jag på en jämnare drabbning men Ronaldo med vänner bör utmanövrera Spotti med kompani över två matcher, hemma på Old Trafford har spaghettiätarna inget att hämta. Schalke-Barca bör rimligtvis sluta med katalansk seger men utan Messi så vet man aldrig, man kan aldrig veta med Barca i CL, något år vinst, nästa åt helvete. Mattias säger att det blir Man Utd-Barca i semi och det vore en fest, en riktig fest. Där håller jag förstås på mina röda jävlar och efter förra årets förnedring i Milano hoppas jag på en final för Utd. Så logik/känslor ger oss en final mellan Arsenal och Man Utd, där låter jag utgången avgöras på planen, det kan sluta exakt hur som helst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0