Nu är jag lite arg

Då var ytterliggare ett avsnitt av The Wire verkställt och bokfört. Just nu känner jag mest ilska. Läste på min gode vän Simons blogg att han, som börjar samma linje som jag går får en praktik i vår, på deras första termin. Medans min kull inte får se röken av någon praktik förrens de sista tio veckorna på de tre åren jag bränner därnere. Allvarligt talat blir jag riktigt förbannad och våra fantastiska lärare som ursäktar sig med att de ville pröva något nytt med oss och sen bara fuckar allt. Helst av allt vill jag bara "Shove up a foot in their asses". Jävla kuk-fan-piss. Erfarenheter är fan A och kontakter är O för att få jobb som journalist, inte fan hjälper skolan oss på traven i alla fall. Genast föll mitt sug att gå upp till skolan imorgon till kylgrader. Seriöst funderar jag på om det är värt det här. Tänk så fortsätter de såhär med våran kull och provar sig fram. Lusten att lägga ner arbete på skolan när de ändå sviker oss känns åt helvete.

Nu ska jag ut och försöka ta en lugnande cigg innan jag tar de förädiska stegen upp till sängen och lägger mig själv, ensammen och full med saknad. Just nu gillar jag inte livet speciellt mycket alls.

-------------------------------------------
Efter ciggen:
Fortfarande lite arg, men ska försöka göra något konstruktivt av det hela. Kom och tänka på ett fint mess jag fick för någon timme sen och livet känns inte lika illa längre.

Kommentarer
Postat av: Simon

pausa ett halvår och hoppa med oss!

2008-01-21 @ 23:55:56
URL: http://yourmagicisworking.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0