Årsredovisning

Här kommer, något försenat, en liten redovisning om hur mitt 2007 såg ut i korta drag. Håll i hatten:

Januari: Började nyårsdagen med en baksmälla och jobb på det. I början passade även våra vänner Klara, Karin och Becka på att lämna oss ensamma stackare kvar i vårt kalla land. En helg innehöll både yxfest hos Dennis och en tjugoårsfest som slutade med en pinsam bilresa och ett raserat balkongmöblemang för min del. Var lite jobb och häng på Preem innan jag, Simon och Dennis tillsammans med Simons övriga familj gjorde London över en helg. Paul Smith i Notting Hill, Topman, Starbucks, "jobbar du, kompis", nattbussar, röka på krogen, supa i parker och bara njuta av livet, ungefär så kan den helgen sammanfattas, en av årets bästa pre-Olivia.

Februari: Rätt average månad om jag minns helt rätt. Spenderade en helg i Stockholm ute i kollektivet. Blev lite häng på Carmen och en hejdundrandes kväll på Ace, tror jag. Min andra lediga helg blev en knäpp helg där jag, Simon och Dennis låste in oss i Simons lägenhet med två flaskor sprit och två flak öl plus en hink avsedd för spyor (endast Dennis utnyttjade den). Kvällen slutade rätt naket och brutalt vad bilder därifrån har visat. Annars som sagt, rätt trist månad.

Mars: Här var det en liknande månad som februari. Körde en helg i Stockholm med allt möjligt. Stor dunderfest i kollektivet med en trevlig efterfest på samma ställe. Köpte en svindyr Raf by Raf Simons-tröja typ. Sen var det jobb för hela slanten och i slutet av månaden valde även min bäste vän Simon att lämna landet för varmare ställen. Självklart hade vi en fin och trevlig avslutningsfest endast värdig min korta och rödlätte vän.

April: Påsk var det vad jag minns. En trevlig sådan. Långfredagen var det jag och Dragan, öl, hockey och en runda på Harrys. Påskaftonen ute i Bor med vänner, god mat, snö, Harrys och efterfest hos mig där jag tokdansade i en timme till samma låt. Påskdagen var det hederlig bakfyllebio i Växjö med gamla gänget. Började bli rätt hektiskt på jobbet under denna månad med minns jag allt. Bevistade även en poppers-fest på Niklas uteplats med en hel uppsjö 88:or. Helgen efter kom jag och Dennis över 5 liter rödtjut som vi tillsammans med William drack upp över samtal och andra trevligheter. Minns även en filminspelning av hur man våldför sig på en avdäckad man. Dagen efter träffade jag en gammal lumparpolare som var i stan. Valborgsmässoaftonen slutade med att jag och Frida blev kalas på min balkong och somnade. Modo vann för övrigt ett efterlängtat SM-guld. Hade svårt att fira eftersom jag ahde jobbat röven av mig den dagen och knappt kunde gå.

Maj: Månaden inleds med att jag kommer full till jobbet, sjunger "Just idag är jag stark" och vinglar runt ett par timmar. Har huvudvärk hela dagen ända tills sängdags. Valborg och första maj-helgen var oerhört tuff på jobb fronten. Var på Engan och Jossans 19-årsfest och hade trevligt på många olika sätt. Tror även att jag fastnade för Sopranos under den här månaden rätt grovt. Hade en fest hemma hos mig där vi satt minst 10 rökare på balkongen och bilder av en gaskammare blev uppenbara, Sanna kom även hem i den vevan. Dagen efter var det karneval i stan och vi tillbringade kvällen på Arabustas uteservering med folköl och musik skapat av några med förnamnet Niklas. I slutet av månaden kom äntligen Simon hem. Samma dag tog jag och Dennis bilen ut till Skaftarp och hälsade på den saknade mannen. Blev lite vindrickande på en tisdag och en torsdagsfylla på Harrys, välkommen hemfest på fredagen inklusive blöt utgång och sen en kaosartad resa till Jönköping som slutade med Monbo bar, knytnävar och oväntat sängplats. Söndagen inledde vi med en öl innan vi for hem igen, trevlig helg.

Juni: Första helgen var det studentfirande för hela slanten. Fick klartecken till min lägenhet i Skrapan. Shoppade lite i Växjö, kollade på bal, blev full i en park och så typ. Studentdagen var vi runt på fyra olika skivor och provade tårtor, jag föredrog Engans tårtor mest. Drack alla kvällar (torsdag-fredag-lördag) och började jobba 06.30 alla dagar. På söndagen jobbade jag från 05.30 till 21.30 utan rast, då mådde jag inte bra kan jag lova. Sen blev det ingen full Hultsfredsfestival men däremot en resa till Hultsfred på lördagen som däremot var välfylld på många sätt. Jag, Dennis, Simon, Nedda och Baggen var det. Vi var fulla klockan två på dagen, däckade klockan sju på kvällen, vaknade, snackade med små Värnamoare, såg på Pet Shop Boys i hällregn, sov alla fem i en bil, vaknade, spelade boule, drog lott om vem som skulle köra hem och så. På hemresan satt vi utanför doncen i Vetlanda i typ två timmar och ingen ville åka tillbaka till Värnamo typ. Midsommar firades ute på landet med Frida, min chef och hennes familj och vänner. Alltid spännande att busa med barn på fyllan, trevlig kväll trots regnvädret liksom. Jobbade lite och i slutet på månaden tog jag och Simon oss till Stockholm vid månadsskiftet. Simon fyllde år, vi var på Accelerator, vi shoppade, vi spelade Playstation, vi sov hos Dragan, vi hade tur med vädret och allt var bra.

Juli: Inledde månaden med en veckas semester. Klara och Karin kom hem från utlandet och vi umgicks en hel del med dessa damer under veckan. Besökte lite släktingar under en dag, bland annat sista gången jag fick träffa min farmor tydligen. Hade en trevlig helg med mycket partaj i både ur och skur. Började jobba igen, fick min Macbook och söp bort ytterliggare en helg. Provade även på att hoppa från Viadukten klockan fyra en lördagnatt. Slutet på Juli blev fint. Efter många om och men åkte jag till Emmaboda och det är inget jag ångrar. Första kvällen spårade ur lite men slutade tryggt i ett tält. På fredagen träffade jag Olivia, på både ett bra sätt och ett lite pinsamt sätt. Vi hånglade oss igenom Spiritualized och sen släppte jag henne knappt, haha. Eller lördag för och eftermiddag gjorde jag lite annat men annars så var jag mest med henne. Hemresan i en fullpackad Nissan Micra var ett mindre helvete men jag överlevde. Firade min hemkomst med att äta en 99 kronorsmeny på BK. Jobbade mina två sista dagar och sista natten blev jag och Frida överraskade av några vänner så det blev champagnesprut och glada miner.

Augusti: Äntligen fri från jobbets tyglar och det första jag gjorde var att åka till Frillesås för att hälsa på Olivia, se ifall det kunde funka utanför en festival. Vi promenerade till havet, gick runt i Göteborg, var på fest, åkte taxi, åt god mat och framförallt umgicks med varandra. Söndagkvällen blev ett litet haveri med missade tåg och vi kom fram till Värnamo efter midnatt. Två dagar i Värnamo med lite strandhäng, caféhäng och långa sovmorgnar. På tisdagen åkte Olivia hem och jag hade avslutningsmiddag med jobbet på Gästgivaregården. Onsdagen var det födelsedagsfest i Torskinge för Simme. På torsdagen fick jag ett erbjudande om att köpa en Way Out West-biljett och köpte den på stående fot (Olivia skulle vara där). Så på en timme snodde jag ihop årets mest impulsiva resa. Växlade lite bland studentrummen och så. Blev en del drickande och sånt. Kanye West var lätt bäst. Vädret var blandad kompott. Jag provade att gå kors och tvärs genom hela Göteborg. På söndagseftermiddagen och kvällen fick jag umgås med Olivia ifred och vi blev ihop i ett lånat studentrum ute i Kviberg (eller vad det nu heter). Ett tårfyllt farväl på tågstationen och sen hem igen. Flyttade ur min lägenhet i Vmo, bodde lite hos päronen och det var avsked/födelsedagsfest ute i Torskinge innan jag den 19:e augusti flyttade till Stockholm. Första dagarna bodde jag hos Samuel i Bandhagen. Hängde lite på Debasers uteservering och sånt. Var på upprop för skolan och började den så småningom. Den 24:e fick jag nycklarna till min lägenhet här i Skrapan, så glad, så glad så. Var på IKEA och byggde ihop möbler tillsammans med Frida och våra familjer o vänner. Njöt av livet, på riktigt. Sista helgen kom Olivia hit och då var livet rätt underbart kan jag erkänna.

Septermber: Jag vet inte om jag orkar skriva allt som hände. Men det var skola, Ace, fika med vännerna, försöka lära känna klasskompisarna och allt det där. Tillbringade två helger i Frillesås där jag bland annat fick vara med på min första riktiga kräftskiva, väldigt spännande. Skrev en tenta som jag trodde jag misslyckats med men klarade mig ändå. Lyckades med konststycket att bli nekad inträde på Ace för att jag var för full. Köpte mig en digital systemkamera också och livet fortsatte vara rätt underbart på alla de sätt,

Oktober: Det var stor inflyttningsfest här i Skrapan, en sjujäkla fest som slutade med en förlorad iPod och lite sånt. Olivia var här då och vi hade det trevligt som vanligt. Helgen efter drog jag till Frillesås igen och hade det gött. Sen har jag en liten minneslucka på några veckor, antar att det var Ace och plugg. Sen kom Olivia återigen hit först på klassresa och sen stanna på sitt lov hos mig. Under den tiden hann hon även med att fylla arton och det firades i dagarna tre. På torsdagkvällen var jag med hennes klass på ett Söderhak då hon fyllde år vid midnatt. Fredagen var det middag med några tjejkompisar till Olivia och lördagen fick jag stå för. Det blev god turkisk mat på restaurang, Fans på teater och sedan en utgång på Ace. Klarade även under perioden av en tenta. Sen hängde jag och Olivia mest i lyan och så.

November: Åkte med Olivia hem till Frillesås för att fortsätta fira bemärkelsedagen med familj och släkt där. Försökte sluta röka och misslyckades rätt fatalt med det. Hade en lång period utan min flickvän, tre veckor typ och det var jobbigt minns jag. Intervjuade lite människor till ett arbete och hade tenta. Lyckades även med att ha en helt vit helg till min stora förvåning. Sen drog jag till Frillet igen och hängde lite där en helg. Annars var det ju skola och massa drickande på diverse dagar.

December: Olivia kom hit igen och vi gjorde saker vi brukar göra liksom, allt det där. Sen var det förstås julstress och en massa sånt där. Var hos Offe på 23-årskalas och hade trevligt där. En sväng till Frillet igen där vi provade på en utgång i Göteborg och det funkade okej liksom. Gillar fortfarande Stockholm mera. Hade en blöt julavslutning innan jag fick skjuts av far och son Hjälmefjord hem till landet igen. Hemma för första gången på fyra månader, firade jul med familjen. Festade hårt på juldagen med alla gamla vänner från stan typ, ingen utgång på Harrys, det var skönt. Olivia besökte min familj en dag, vi var på technofest hos Sanna och dagen efter tog vi tåget till Göteborg igen. Firade en artonårsdag i dagarna två och sen firade vi nyår jag och Olivia med hennes vänner i ett radhus i Kungsbacka.

Typ så har mitt år sett ut. Väldigt hårddraget förstås. Hade jag velat ha med alla detaljer hade det här tagit typ sex timmar och skriva. Ser ju en rätt bra skillnad på livet liksom. Första halvåret var det typ bara jobb och supa. Sen blev det flickvän och Stockholm vilket blev plugg, supa och flickvän istället. Om vi säger så gillar jag läget nu betydligt mer än hur det var i våras. Jag gillart liksom. Nu ska jag röka, hejdå

Kommentarer
Postat av: Olé

haha. det var rolig läsning. men jag fattar inte hur du kommer ihåg allt... jag kommer knappt ihåg vad jag gjorde igår.

2008-01-10 @ 18:18:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0