Undrar lite över landets tillstånd

Undrar lite om vilken musik som är inne här i Stockholm för tillfället. Har hört talas att The Teenagers är rätt på vad jag förstår. De omnämns bland annat på Rodeo som är väl någon slags hipster-bibel här i byn. Har börjat gilla skivan mer och mer som med många andra, "Reality Check" heter den för övrigt, finns inte i butik för än eller ska man skriva som Lokko, "kommande album". Men med en refräng som går "I fuck my american cunt" kan det väl inte vara dåligt? I övrigt undrar jag vad creddmaffian tycker om Hot Chips nya, förra plattan var väl 2006 hippaste skiva. Tror att Hot Chip kan beskyllas för att ha influerat varenda torparhipster att skaffa nördbrillor. Musiken var vi ute efter, personligen är jag helt för skivan. Visst saknar jag en "Boy From School" men sådant kan jag leva utan. Istället faller jag mer pladask för de mer nedtonade sångerna. har nämnt en innan här på bloggen med en lång titel som jag inte orkar skriva igen. Undrar vad indiekidsen på Baba dyrkar nuförtiden, eller lever de fortfarande kvar i den första halvan av 2000-talet. Lyssnar de på Hästpojken eller vad?

Nu borde jag skriva en annan grej, fokuserar på det istället. Jag älskar min skolwebb ibland, särskilt när det dyker upp meddelanden om inställda lektioner. Det hände mig precis, eftermiddagens mangling är inställd och jag får god tid till att fokusera på min resa, bra det, bra det.

Johan och Malin åker till Egyptien imorgon, jag blir avundsjuk. Men var inne och snookade på Facebook innan. Såg lite bilder från våran vän EP och några av hans vänners fiskesemester. Jag blir också sugen på att hooka upp en stuga på landet, gärna vid en sjö och bo där med några goda vänner, en massa alkohol och inget att göra. Vad säger du Simon, lite sugen är du allt?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0