Pack your bags

Då börjar klockan så sakterliga ticka fram till 17.06 då tåget lämnar centralen här i stan. Sen väntar en drygt sex och en halv timmars resa genom skog och öppna landskap innan jag är framme vid dörren hos Olivia. Med mig på resan har jag en dator och sen ska jag försöka hitta en bok på Pocket Shop att förkovra mig i under resan. Känner för något trevligt skönlitterärt denna gången. Ska se vad jag kan hitta där. Annars var det meningslös skolgång och lite sitta i solen med kaffe o cigg med min gode vän Simon plus några av hans tama klasskamrater. Allting är mer eller mindre färdigpackad för en vistelse på lite drygt sex dagar, sent tisdagkväll räknar jag med att ankomma till Stockholm för att åter göra staden säker med mina högögon. Ska sitta på min tron här uppe i Skrapan och titta ut över staden. Nu ska jag iväg och se skog, det var ju hela fyra dagar sen jag fick se något sånt exotiskt. Dags att dra på sig Raffe-kavajen, snöra på sig Prada-dojjorna och svida in sig i sin slitnaste duffel för kontrastens skull. Känner inte riktigt för att dra fram Burberry-trenchen igen, låter den vila någon vecka till. Men ni får ha det så gott som ni kan. Imorgon funderar jag på att gå upp klockan 06.00 för att lyssna på Håkans nya singel som varenda jävla musikrecensent har hört utan att läcka, måste vara rekord. Hejdå

Kommentarer
Postat av: frida

haha ojdå. jag kom inte på hur det stavades haha.
jag ska genast se till att ändra detta.
ha en trevlig helg du också!

/combo

2008-02-29 @ 10:44:46
URL: http://enheltnykarriar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0