En ensam torsdag

Då var första kursen på vårterminen avklarad. Det känns bra, det får jag erkänna. Den här kursen har varit den som varit jobbigast rent psykiskt. Har fått utstå rätt hård kritik på i princip alla grejer jag lämnat in. Därav mitt inte så lyckliga inlägg igår bland annat då allt kändes skit. Idag är det bättre, snudd på bra. Men nu har jag tid och fundera på de andra sakerna i mitt liv som inte är speciellt bra. Ekonomin och avståndet till Olivia, det är väl typ det.

Imorgon tar jag flyget till Norrland för att tillbringa helgen med släkten där uppe. Frida har med kort varsel redan lämnat huvudstaden så jag är ensam. Går runt och klurar lite över vad jag ska göra ikväll. Mina klasskompisar tjatade på mig att hänga med och dricka öl ikväll. Jag tackade nej, har varken råd, lust eller ork erkänner jag. Likaså igår var det tal om att gå ut på en bar, som tur var kände min vapendragare Simon likadant så vi stannade hemma i godan ro och upprepade frasen "passa daej soå jao inte boussar Attila poå daej" i en timme, alltid åtföljt av ett skratt. Tänk vilka enkla nöjen man kan ha.

Förresten har Emmaboda bokat Justice till sommarens festival. Fick den nyheten av min älskade flickvän samtidigt som jag trakasserade folk med min mikrofon på Huddinge station. Jag blev så glad så efter det har egentligen ingenting fått mig på dåligt humör. Inte ens mitt superkassa radioinslag.

Var ute och tog en cigg innan. Bredvid mig står en annan man. Efter två bloss frågar han "är det inte du som bor granne med mig?" Och tydligen var det så också. Han får en elräkning på 700 kronor varje månad, helt sjukt. Jag och Frida fick en på 1000 spänn för tre månader. Galen värld, galen värld.

Utanför skolans bibliotek där jag avnjöt en annan cigg så kom det fram två yngre män av utländsk härkomst och började ställa frågor om skolan. Det tyckte jag var spännande och försökte ge så bra svar som möjligt. Efter ett halvår här i Stockholm har rökningen äntligen börjat ge nytta då jag snudd på dagligen kommer i kontakt med nya människor tack vare mina Kents.

I övrigt har jag visat en favoritfilm från YouTube för mina klasskompisar idag. Jag ska även dela den med er, det är Kräk-Eva som gör stor humor igen.




Och för att förhöja denna torsdag ger jag er en bonusvideo signerad Killinggänget:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0