Veckobyte

Klockan har just fått för sig att göra slut på den gångna veckan och under storslagna symfonier ringt in en ny vecka. Om jag är glad för det, finns olika nivåer i min spontana reaktion inför denna nya veckan. Varje dag har jag något inplanerat plus att jag verkligen, verkligen måste ta tummen ur röven kring skolan nu. Jag orkar inte gå runt i lamslagenhet och kokettera i ångesten, det har hållt på så i en vecka och det får vara nog. Åter till min grandiosa planer inför veckan som kommer. En liten översikt då på vad som händer så ni vet var ni har mig.

Måndag: En sväng till skolan, sedan skolarbete.
Tisdag: Intensivt skolarbete på dagen, på aftonen korpmatch med Press-Understöd FF
Onsdag: Eskalerande skolarbete på dagen och kvällen bjuder på Bajen-Elfsborg.
Torsdag: Skolarbete bokstavligt exploderar och på kvällen kommer hjärtat tillbaka till stan efter en lång frånvaro
Fredag: Bli ett år äldre, gå på stan med O, fika med storebror och kvällen blir det förhoppningsvis någon festlig aktivitet.
Lördag: Lite shopping säkert och på kvällen är det fest planerat i lyan.
Söndag: Vara bakfull och hoppas på fint väder så jag kan spankulera Skånegatan ner i solskenet med världens finaste tjej vid min sida.

Plus att jag måste tvätta och städa lägenheten. Så, imorgon sätter vi igång. Uppstigning klockan 8.00 (typ) och sen ska jag kartlägga vimmelbilder på nätet och i tryckt form, underbart, underbart.

För övrigt var det faktiskt rent av underbart att sitta på en bänk utanför Skåningen och bara dricka kallt kaffe, röka Kent, prata med Jossan & Karin och spana på Södermänniskor. Just i det ögonblicket fullkomligt älskade jag Stockholm, då var mitt liv bra, sen kom jag att tänka på skolarbete, då blev jag ledsen, tände en cigg och blev lite gladare igen. Synd att jag inte får vara kvar här i sommar, men det kommer fler somrar så jag har ingen brådska jag. Nu ska jag sova, godnatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0