Mera fotboll

Kanske skulle orda lite om gårdagens match lite. Lika bra att säga från början att det var en mindre väl genomförd match från Press Understöd FF. Spelet liknade det spel Hammarby presenterade i första halvlek mot GIF Sundsvall. Det var svårt att hitta uppspel, rörelsen på anfall och mittfältssidan var alldeles för dålig och det var för långa avstånd mellan lagdelarna. Matchen slutade 3-0 till motståndarlaget och målen kan skyllas på individuella misstag. Som målvakt får jag ta på mig två av målen, riktiga Erland Hellström-insatser (om vi ska fortsätta med Bajen-metaforer). Första målet var dock inte mitt misstag utan det var en rensning av David Johansson-klass (mer Bajen-GIF) av en försvarare som friställde en av motståndarna mitt i straffområdet och skottet var omöjligt att stoppa. Andra målet var ett närskott som jag borde ha tagit, men är inte riktigt vän med stolparna. Tredje målet står också på mig när en misslyckad utboxning på en hörna föll rakt på fötterna framför en motståndare som bjöds på öppet mål. till mitt försvar på sista målet kan det sägas att det inträffade i sista minuten så det var liksom ingen fara. Men några räddningar fick jag till och som belöning har jag jävligt ont i min vänsterhand idag. Kul där, kul där. Sen åkte jag hem och såg lite högklassig fotboll med Liverpool-Chelsea. När Riise gjorde självmålet i sista minuten blev det först helt tyst. Ingen utav oss fattade riktigt vad som hänt, det var bara så overkligt att det skulle bli så. Jag tycker synd om Liverpool, de förtjänade en vinst, det hade varit mer fair med 2-0 istället för 1-1 som det blev. Ikväll ska jag och Simon på Bajen-Elfsborg var tanken, sitter och försöker finna hyfsade biljetter bara, men det löser sig.

Ibland är det skönt med vänner som står ut med mitt tjat mitt i natten när allt bara skiter sig, tack för att ni finns.

Kommentarer
Postat av: M.a.m.m.a.J.e.s.s.i.c.a

Hej, svara gärna på dagens fråga i min blogg; http://jyees89.blogg.se/1208939235_dagens_frga.html.

Ha annars en bra dag idag.

2008-04-23 @ 13:36:18
URL: http://jyees89.blogg.se
Postat av: Ida

jaha. men ja, nu slapp vi bli ovänner iallafall. det var ju bra

2008-04-24 @ 03:57:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0