Lite fotboll, igen

Fan, det är ju derby idag och på så sätt kan man säga att jag är på fel sida landet. Bajen-Gnaget, hat och inget mer. En match som måste vinnas. Tyvärr spelas matchen i Mordor och jag hade gärna varit där och gapat lite ikväll. Men Råsunda är inte så trevligt, inte alls. Det som är lite kul är att åka tåget dit. Dessa folkmassor, vandra från Solna Station till Råsunda i en massiv grönvit klunga, det är roligt. Men jag får sitta här i Frillesås och hålla tummarna för att allt går vägen. En vinst idag och jag kan förlåta debacklet mot GAIS i torsdags. Läser att Hammarby har den kortaste backlinjen och med tanke på Shaabans inte allt för tillförlitliga spel i luftrummet är det något som oroar mig. Mittfältet är trots det stora avbräcket med utlåningen av Egurén rätt starkt. Det var stundtals härligt att skåda Petters tjurrusningar, kryssandes genom Giffarnas försvar. Tyvärr måste jag medge att det ändå inte såg helt lovande ut. Ingen vågade spela bollen längs med marken utan det var idogt tjongande från mittbackarna och Lolo. Våga spela och släpp inte till några hörnor så kan det gå vägen.

Imorgon har mitt egna lag, Press Understöd FF premiärmatch ute i Bredäng. Illa nog missar jag denna drabbning och det gör mig lite ont, det erkänner jag då rakt. Men jag har tillförlit till mina medspelare och tror ändå på vinst. Kan väl erkänna att jag inte är lagets starkaste länk i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0