Jag skrapar lite på ytan kring fotbollen

Det märks på vädret att det är april. Förra veckan var det underbart vårväder och idag har det varit grått för att så småningom övergå i regn för att till slut hamna i något slags snöblandat regn som singlar ner utanför fönstret. Inte lät vi vädret hindra PU FF för en hederlig fotbollssession nere på den lilla konstgräsplanen på Folkungagatan. En och en halv timmes spel fick det bli för att avslutas med lite straffsparksläggning. Det märks att det var ett tag sen jag var sysselsatt med fotboll. Passningarna vill inte riktigt komma dit de ska, skotten sitter oftast utanför och dribblingarna leder till boll åt motståndarna. Därav står jag mest i målet men idag fick jag äntligen löpa lite. Skönt att få röra lite på mitt dökött till kropp. Kommer naturligtvis ha träningsverk i några dagar skulle jag tro, ack så trevligt.

Mer fotboll så är ju Allsvenskan igång och alla pojkar i klassen har ett givet samtalsämne. Majoriteten är Difare, några få Bajare och ingen Gnagare. Västkustkillarna är givetvis Blåvita och lite för malliga inför säsongen. Bajen leder för tillfället tabellen, har inget större hopp till att det kommer fortsätta så. Två nykomlingar i början med kanske inte det vassaste motståndet men viktiga poäng att ta i en Allsvenska där alla kan slå alla i princip, eller möjligen spela oavgjort.

Andra fotbollsnackisen är kvällens möte i CL mellan Liverpool och Arsenal. Några är Liverpoolare och några håller Gunners tätt om hjärtat. Min åsikt är att bägge lagen ska ut men får jag välja blir det Liverpool som går vidare vilket också är mitt tips. Någon höjdarmatch tror jag inte att det blir, jävligt målsnålt helt enkelt.

Måste börja fundera på mitt temaarbete lite med. Fick inget vidare gensvar hos min lärare eller någon givande feedback från min klass. Antagligen för att jag sköt lite för brett och måste snäva in mig lite, nischa mig. Härliga uttryck vi har i skolan va? Tänker inte byta ämne för jag vill fan skriva om något jag gillar. Alla andra i klassen skriver om rätt trista saker i min mening. Dagstidningsjournalister kommer det bli av hela bunten. Själv är jag mer inne på kultur och sånt. Popkultur mest, det vet ni ju. Och lite fotboll, fotboll är folkets sport och jag gillar det.

Så nu ska jag klura lite, sen titta på 2 & Half Men. Kanske dinera lite mat. Åt en nittonkronorskebab innan, vissa saker är billigt här i Stockholm.

Två dagar kvar innan avfärd nu då. Börjar längta mer och mer. Är förbannat trött på att sova ensammen och att sova dåligt. Ge mig västkust och Göteborgsdialekt, NUUUUU!!!!!!

Kommentarer
Postat av: Lee - Sthlmare i exil

Härlig blogg, fastnade direkt för namnet xD Ha det bra!

2008-04-09 @ 00:09:18
URL: http://leemikulska.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0