En vandring genom natten och min hjärna

Nu är det natt, verklig natt. Jag har fått tag på Joel Almes hypade skiva och den passar bra till natten. Var ute på en promenad innan, två timmar eller så, mitt i natten. Söder är fint, om inte finast på natten då jag slipper se andra människor. Det var bara jag, mörkret, en massa hus och bilar som körde. Satte mig ner vid Hammarbykanalen, undrade vad som egentligen finns i båtarna som står där nere. Såg en man kissa i kanalen på andra sidan. Tog ett varv när till Danvikstull och sen Skånegatan hem. Tittade in på Snottys för att se om Peter var där, det var han inte. Gick hem istället och lipade lite över mina egna tillkortakommanden.

Finns kanske något att skriva men jag väljer att inte göra det. Nu vill jag bara ha imorgon, jag vill att Olivia kommer hit, jag är trött på telefonerna.

Någon borde förbjuda mig att tänka ibland, det gör mig ingen nytta. Jag borde skaffa en inneboende när Frida flyttar, helst en som är arbetslös och jävligt pratsam. Fast det finns ju andra jag hellre vill flyttar in, men det får vi se...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0