En liten fyllediss

Egentligen borde det vara förbjudet att skriva blogg vid den här tiden, särskilt borde det införas ett blåstest så blogg inte får skrivas under stark alkoholpåverkan. Men det ger ju vi blanka fan i, jag är ju här för att underhålla. Jag bjuder som vanligt på mig själv i utsatta lägen på mig själv när jag är som mest sårbar. Bara att träffa rätt tangent är en sport i sig som jag antaligen borde ha VM-guld i med tanke på promilllehalten i mitt blod. Nu sitter jag gravallvarlig, men ändå packad för att skriva blogg. Det blev som vanligt en sväng på Snottys, där man samtalar med Jossan, pratar bekymmer om SO-lärare med medelålderskvinnor och gillar livet. Idag fick vi veta att en lärare ute i förorten tycker att man är för ung att vara ateist när man är femton år, det är fan sjukt, svenska skolan där allt ska vara så objektivt som möjligt, hejdå. Annars funderar jag mestadels över det faktum att min vän Ep referar till sin Växjövän som spelar lyxpop. Hur låter lyxpop i Växjö liksom? Är det ett gäng män som lyssnar på Suede och Daft Punk tillsammans eller vad? Kanske är det Franz Ferdinand. För i Växjö är det väl fortfarande helt okej att tro att Strokes "Is This It" är det absolut bästa som hänt mänskligheten. Lyxpop har jag endast hört i samband med att Pacific! släppte sin skiva för någon månad sen. I övrigt referarar jag lyxpop till andra västkustpåhitt som Embassy och Studio. Men det kan väl knappast vara band (duo) som folk i Växjö lyssnar på. Men Växjö och lyxpop, det är en ekvation som aldrig kommer få en lösning. Det finns helt enkelt inte på kartan i min värld. I Växjö lyssnar man på musik som var spännande 2003, och så kommer det alltid vara, vad ni än vill säga mina bondevänner. Brukar fundera över hur en indie-dj gör när man kommer till en stad som Växjö. Det är då man rotar fram alla gamla skivor som man spelade sönder och samman i Stockholm för tre år sedan. För det är ju onödigt att dra med sig Crystal Castles, Teenagers, Hercules & Love Affair och Vampire Weekend till en stad som Växjö där alla fortfarande tycker att Hot Chips "Boy from scholl" är det bästa som hänt mänskligheten. Jag säger bara "baaah" och tänder en cigg på det. Snottys är trevligt, jag tror jag vill bo där. Därför älskar jag Sthlm, för där finns det barer där det serveras god öl tillsammans med bra musik och gott sällskap. Det finns inte på landsorten, bara i Sthlm barn, bara i Sthlm.

Fan, fan, fan, jag saknar en människa jävulskt mycket, ack ack ack så jobbigt det är...

Kommentarer
Postat av: E.P

Hahaha. Du har en poäng. Växjö är jävligt 2003 musikmässigt men jag försöker ändra på det. Ska svara lite mer seriöst sen.
Hoppas allt är bra med dig Sune!

2008-04-13 @ 17:08:31
URL: http://lickyourboots.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0