Allt och inget

Vilken totalt värdelös söndag. I ren produktivitet hamnar jag på minus 10 på en skala från 1-10. Har kollat på fyra timmar rätt dålig spansk fotboll, en 0-0-match bland annat. Det är möjligen det mest spännande som hänt mig idag. Rent instinktivt har jag inte varit iväg någonstans, bara suttit hemma eller varit ute på bakgården och rökt upp ett paket cigg lite då och då. Ägnade mer tid åt att grubbla, fram och tillbaka, nu är jag nog tillbaka på noll igen så då kan jag gp och lägga mig. Ska nog gå ut en sväng till. Det regnar ute, jag tycker det är ett bittert regn. Gillar bittert regn, där trivs jag bäst. Så jag får kokettera över mina bekymmer i en passande tillvaro. Musik, bara svensk musik. Markus, Annika och Håkan. Inga band, bara soloartister. Så är min söndag, eller så var min söndag. Snart måndag, ny vecka, nya tag som jag brukar intala mig. Ska undvika att sova bort hela måndagen. Ska skriva nått jävla pm för ett arbete jag inte ens vet vad jag ska göra om än. Får ljuga ihop något som låter bra och sen skjuta prick med en kulspruta (det är jävligt svårt ska ni veta) och se var det hela tar vägen så småningom. Roligast är att så fort jag skriver en sådan här grej så blir slutresultatet inte ens i närheten. Sak samma, ingenting ni behöver bry er om. Däremot borde ni bry er om fisk. Fisk är dagens upprörande ämne. Läs dagens DN och om ni tuggar i er en torsk imorgon kommer jag nog prova ut ett nytt mål med min kulspruta. Idag ringde jag Simon och då stod han och stekte fiskpinnar, som att trycka på sprängknappen på Mattias. Han fick en utskällning av rang. Frida råkade ut för samma sak när hon kom hem med ett paket sprödbakad torsk en gång. Att jag orkar bry mig, just nu känns det väldigt jobbigt att överhuvudtaget bry sig om miljö och sånt. Det är ju inte så att det står och faller med vad lilla jag gör. Det krävs beslut längst upp i maktkedjan. Inte Reinfeldt utan typ USA, Kina och Indien. Min storebror dravlade något om att göra miljövänliga saker attraktiva för vanligt folk så de skaffar sådana saker istället för miljöförstörare. Jorden kommer nog klara sig för att tre miljoner svenskar brummar runt i hybridbilar när kineserna öppnar tre nya kolkraftverk i veckan, yeah right. Snart ger jag upp och kastrerar mig så jag inte får några barn så de slipper jordens undergång. Människor är för giriga, jag hatar alla som tänker kortsiktigt och bara försöker gynna sig själva. Det är det som kommer bli vår undergång. Usch, jag blir så upprörd så att jag funderar på att skaffa mig en sniperbössa och ge mig ut på jakt, hoppas inte Säpo läser den här bloggen. Nu lämnar vi bitterheten och spinner vidare på Säpo. Pratade i telefon med Simon igår då vi började samtala om hur det känns att dricka kaffe samtidigt som man snusar. Typ om snuset gav kaffet en annan karaktär, hur det blir när en del av kaffet filtreras genom snuset. Efter ett tag inser jag att våran diskussion är rätt absurd och då kläcker Simon ur sig "hoppas någon från Säpo avlyssnar det här samtalet", då skrattade vi gott och gick till Snottys.

Vi tar en cigg och sen blir det bingen på det, godnatt

Kommentarer
Postat av: frida

den sprödnakade torskfisken var inte ens god. nu ska jag tänka på det varje gång jag köper fiskpinnar och sånt. INTE torsk. jag vet att man inte ska köpa det men jag kollade helt enkelt inte så noga den gången.
puss

2008-04-07 @ 12:08:32
URL: http://enheltnykarriar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0