Uppsnappat från TV

Sitter och kör Gomorgon Sverige i bakgrunden medans jag sitter här och knapprar runt på internet. Inga glada nyheter på tv inte. Borgarna hittar på så mycket spännande. Jobbavdrag låter ju schysst, synd att jag inte jobbade heltid bara. Tobakspriserna ska även höjas, inte lika mycket som sist och det är för väl det. Bensinskatten ska höjas sägs det också, bra så, bilar är onödigt, hoppas bara någon satsar på kollektivtrafiken men knappast borgarna, blir nog bara ännu ett sätt att finansiera skattesänkningen. Hörde något om att de skulle höja skatten på miljövänlig el också, jag hoppas verkligen jag hörde fel där. Annars har jag klarat mig utan större magknipsattacker här på morgonkvisten.

Dags att beklä sig i sin finaste uniform. Två timmars seminarie om intervju, vet inte vad vi ska göra riktigt. Jag hoppas alltid att jag ska bli sågad, vore på sin plats just nu. I eftermiddag ska det studeras, läsa en bok och skriva en uppgift i källkritik. Låter som en schysst dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0