Rökningen

På fyllan igårnatt sa jag till min flickvän att jag skulle sluta röka. Tydligen var jag väldigt trovärdig och skam den som ger sig. Nu ska jag inte sluta röka, för det klär inte mig enligt Alle. Men frånochmed imorgon ska jag på allvar trappa ner på skiten iallafall. I dagens läge brukar jag dundra i mig någonstans mellan 10-15 cigg om dagen. Målet jag sätter är att minska ned antalet till 5 om dagen kanske, undantaget är förstås dagar där alkohol finns med i bilden, då försvinner all självkontroll. Önska mig lycka till och så småningom kanske det leder till att jag slutar röka, vore rätt skönt att slippa stå ute i kylan när vintern är som kallast. Bara för det ska jag gå ut och ta en sista cigg nu, Stockholm är som bäst på natten och det ska jag ta tillvara på nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0