Ny vecka

Äntligen måndag utbrister jag och höjer nävarna i luften. Efter en hel natt utan sömn så var glädjen stor när klockan slog 7.00. Med en sällan skådad satsing flög jag ned från min loftsäng och slängde på lite morgon-tv. Dagens stora händelse är att Pakistans avsatte premiärminister vänder hem för att utmana Musharraf om titeln. Har börjat forma om mitt liv litegrann på den senaste tiden. Förr har jag alltid gått upp i absolut sista sekund och stressat igenom morgonen. Insåg att det inte var av nytta att sova några minuter extra och jag bestämde mig för att gå upp i god tid. Nu hinner jag titta på Gomorron Sverige och Nyhetsmorgon i lugn och ro, mest Gomorron Sverige. Hinner likaså läsa igenom nyhetssidorna på internet och lite dagens Rocky förstås. Och ganska exakt 45 minuter innan jag börjar skolan beger jag mig ut från lägenheten för att promenera till Södra Station och ta tåget till Flempan. Vilket klockan nu är så dags att sitta av två timmars muggig fotoföreläsning, adjö.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0