Nattlig promenad

Blev en traditionell söndagsbio ute på Heron City. Kollade på The Lockout, ingen kioskvältare om vi säger så. Jag, Offe, Oskar och Johan tillsammans med tio andra i en biosalong för 300 personer. Lite speciell känsla kan man lugnt säga. Efter filmen körde Offe lite fel så jag blev avsläppt borta i Horan. Tog mig en fin och uppfriskande promenad hem till Götgatan. I Hornstull var det lugnt, enda levande människan ute förutom jag var full. Framåt Zinkensdamm blev det lite mer livat, några stod och rökte utanför barer. Mariatorget var öde, endast någon taxichaffis som visade liv. Bortåt Götgatspuckeln var de sista sändagsfirarna ute, uteliggarna satt i ingången till tuben och värmde sig, SL-väktarna kom och sen såg jag inte mer. Ner för backen och ut på Medis, ytterliggare några söndagsfirare på uteserveringar, på Gröne Jägarn var det lite liv. Sen hem till Skrapan, uteliggarna utanför Göta Lejon var borta inatt. Skönt att få sig en liten genomtänkare, låta tankarna få göra sitt innan den nya veckan startar. Har mest tänkt på en och samma sak dock, som det så ofta blir. Börjar bli lite seg nu och sugen på min säng. Undrar ifall jag kan somna inatt, är lite tveksam till det. Sovmorgon imorgon, det är väldans skönt kan jag intyga. Nu ska jag ta helgens sista cigg innan jag kryper ner, Tack för helgen vänner

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0