Livet på Västkusten

Återigen är jag lämnad ensammen kvar i huset uppe på kullen. Flickan är iväg och jobbar lite på den lokala mataffären, resten är iväg på olika uppdrag runtom i regionen här. Själv står jag mest uppe på kullen, drar några djupa hlasbloss och tittar ut över samhället. Tittar på husen, flaggstängerna som svajar i takt med den kraftiga vinden samtidigt som mina Marlboros sticker lite i ögonen. Hösten har verkligen kommit, fast solen skiner så känns det verkligen höstigt. Livet är i övrigt rätt så underbart för tillfället. Igår var vi inne i Göteborg, det regnade och var allmänt grått. Träffade en av Olivias vänner, trogen ÖIS:are som skulle på protest mot sammanslagningen. Lite senare under kvällen dök han upp i tv, både på sportnytt och Västnytt (tror jag det heter). Det blir ingen sammanslagning, gott så. Hjärtat gick före hjärnan ändå, så som det ska vara. Annars köpte jag lite småprylar, ett fint skärp och lite strumpor. Billig shopping, inget jag är van vid men måste vänja mig nu känner jag. Tur att Olivia är bra på sådant, jag är här för att lära. Kvällen tillbringades i huset med någon halvdassig spansk fantasy/drama-film. Pratade med mamma i en halvtimme, tror våran kontakt är påväg att återupptas. Har faktiskt saknat våra samtal, min mamma är en underbar människa. Kvällen bjuder tydligen på kräftskiva, jag gillar inte kräftor men har köpt lite nubbe som förhoppningsvis kan rädda mig, Skånes Aquavit, låter som en given hit.

Fyran har gjort rätt i att visa Bajen-Gefle idag. Hade jag inte varit på "fel" sida landet skulle sannolikheten varit stor att jag befunnit mig på Söderstadion idag. Istället ska jag sitta framför tv:n och svära över Erland, skrika lite när de slarvar och förhoppningsvis jubla glatt när de där jävla norrlänningarna blir överkörda av Hammarby-tåget.

Får se om jag återkommer något under helgen. Jens Lekmans skiva är förövrigt fantastisk. All bra musik kommer tydligen ifrån västkusten. Vackra flickor och bra popmusik finns att tillgå här, jag gillart. Saknar inte Stockholm nämnvärt, skönt med ett litet break. Kan inte vara stupfull på Ace varje lördag. Ha en bra dag allesammans. Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0