Härliga måndag

Måndag igen, härliga underbara måndag. Sinnelaget har väl under dagens inledning varit sisådär. Skolan kändes förbaskat meningslös, en föreläsning om foto med en kvinlig föreläsare som höll exakt samma tonläge de två timmarna igenom med en anings finsk brytning. Inget som fick min mer än lovligt trötta kropp att piggna till utav. Kom hem och sov lite innan det var samling nere i vårat andra vardagsrum, Röda rummet inne på Blå Lotus som vi kallar det. Efter några timmars prat hade vi en liten självförtroende-boostning av varandra och alla fick säga två positiva saker om varandra. Tydligen är jag rolig, omtänksam, smart och har bägge fötterna på jorden. Ord som klingade bra i mina öron. Funderar på att laga till mig lite mat nu. Har 50 köttbullar som måste ätas upp innan torsdag, ni kan gissa hur mångsidig min kost kommer vara under veckan som kommer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0