Förberedelser inför en förlust

Nu skiter jag i det här. Nu har jag pluggat klart. Fakto är att det kommer gå åt helvete. Det är redan inprogrammerat i hjärnan. I svaga stunder funtar jag på att skita i det helt, inte skriva tentan överhuvudtaget. Jag slipper nederlaget av att få underkänt. I min skolkarriär har jag haft IG två gånger och det var på två franskaprov och det gjorde mig inget, jag hatade franskan. Annars låg jag oftast någonstans mellan VG och MVG. Nu är det dags för det första nederlaget, jag är föreberedd och har redan bokat in omtentan i kalendern.

Rolig grej idag: Frida har köpt ny mobil och när hon försöker sätta igång den går det inte. Hjälpsam om jag är tar jag upp mobilen, trycker lite och inget händer. Min blick dras till något litet som ligger på sängen och utbrister "Frida, har du inte satt i batteriet". Lite roligt är det i alla fall. Plus att Bajen vann i UEFA-cupen, dagens två enda glädjeämnen.

Nu bingen, imorgon uppstigning klockan 06.00. Då ska jag umgås med DN, våldföra mig på det stackars pappersstycket. Godnatt

PS. Om jag skriver något väldigt självhatande här imorgon behöver ni inte fästa någon större vikt vid det. DS.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0