Delivery

Eh, fan, Babyshamlbes-låten "Delivery" är ju rätt okej. Drar den ett par varv på repeaten nu när sömnen vägrar komma.  Den vanliga söndagsnattsångesten, minns när jag började utveckla den. Började någon gång våren/sommaren 05, militärens fel allting. Brukade inleda varannan måndagmorgon med tåg när till Skåne med vetskapen om en hel vecka, dygnet runt vara fast i gröna kläder, klumpiga kängor och kepsen på skallen. Som vanligt fuckade jag upp allt och varje söndagnatt låg jag vaken i våndor över att veckan skulle börja. Nuförtiden är ångesten inte i närheten men företeelsen lever likt förbannat kvar. Så får väl vänta någon timme eller så, hoppas jag. Eller så skaffar jag fram några schyssta piller att missbruka, sömnpiller. Mamma avråder mig från det, men dagar som dessa börjar jag tvivla på att det någon gång kommer bli bra igen. Eeh, får väl dra på mig lite kläder och bomma en luring istället. Antar att vakten i dörren kommer skaka lite på huvudet när jag kommer ner igen. Börjar vara tjenis med mer eller mindre alla vakter känns det som. De har nog ett slött jobb, sitter i en soffa 11 timmar i sträck och ser till att inga obehöriga kommer in, hej hej rastlösheten. Just det, den där ciggen var det ja. Vi försöker igen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0