Cashen dom tas

Så småningom vaknade så även Mattias och Frida upp för att möta en ny dag här i Stockholm. Brände precis iväg ett x antal kronor på räkningar så nu återstår inte så mycket av CSN som damp in idag. Hann njuta i några timmar innan pengapaniken kom över mig igen. Känns lite bättre den här månaden dock. Förra månaden blev det för mycket in på sparkonto och hämta pengar, nu känner jag mig mera tillfreds här i Stockholm, har förhoppningsvis avverkat alla dyra, stora inköp som slår hål i plånboken. Enda är väl terminskort på SL och kurslitteratur som faller utanför ramn för vad som är acceptabelt. Lyckades fynda till mig tre av fyra böcker till kommande kurs för 440 kr, kändes mera överkomligt än senast då böckerna drog iväg över tusenlappen.

Snart kommer Simon hit, vi ska käka lite grekmat eller nått, lönebiffen, haha. Efteråt blir det möjligtvis ett möte om framtiden, vi behöver göra någonting han och jag. Annars kommer vi sitta och verka meningslöst dagarna i ända. Jag behöver något som gör vardagen lite roligare här i Stockholm. Nu är det bara, skola, sitta vid datorn, längta efter Olivia, fika och på helgerna (och onsdagar ibland) bli karate. Kan inte fortsätta såhär.

Inatt funderade jag på att sluta röka helt. Iallafall nu under de kommande månaderna. Är det värt att stå ut i blåst, regn, kyla och snöoväder bara för nikotinets skull? Jag börjar tveka. Rent ekonomiskt vore det en strålande idé att lägga av för som det går nu så suger ciggen musten ur min redan utsatta ekonomiska sits. Ska fundera lite över det, när alla uteserveringar är borta, då måste jag nästan, då finns det ingen mening med det längre. Men det är ju så jävla gott, faaaaaaaaaaaaan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0