Att göra bort sig

Kommer helt plötsligt att tänka på en episod som utspelade sig idag kring lunch på Folkungagatan. Jag kommer där gåendes passerar över Östgötagatan och när jag ska upp på trottoaren igen så lyfter jag inte foten tillräckligt så spetsen på min sko slår i trottoarkanten. Detta får till följd av att jag ramlar framåt med väldigt kraft och drattar helt enkelt ner på marken. Fallet gör inte speciellt ont så jag reser mig fort och tittar lite försynt runtomkring mig. En kvinna har noterat min fades och frågar ifall det gick bra. Mumlar något i stil med "balanssinnet är lite dåligt idag" och går raskt vidare. När jag tänker tillbaka måste det sett jävligt roligt ut, en frisk, nykter och lite småstressad ung man går nedför gatan och helt plötsligt, som en blixt från klar himmel bara ramlar ner på marken. Hade jag själv sett en sådan händelse hade jag skrattat ihjäl mig. Ifall någon skrattade åt mig vet jag inte, jag bjuder på det isådanafall.

Kommentarer
Postat av: Miss Jurist

Självdistans är en tillgång! :)

2007-09-18 @ 18:28:13
URL: http://missjurist.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0