Småtankar en måndag

Måndag, ny vecka, ny månad och nya möjligheter. Det där jag sa att trappa ned på rökningen har hittills gått åt helskotta. Skolan är svår att hantera, alla raster som ska förflyta. Vad gör man på raster om man inte röker? De senaste året har ordet rast alltid satts in i samma sammanhang som rökning. Något psykologiskt inom mig som får mig att omedvetet gå ut och röka när det blir rast. Står bredvid helt maktlös när den känslan kommer över mig, då kan ingenting stoppa mig från att ta en cigg. Måste skärpa mig, har varit trött idag och då blir motståndet betydligt sämre, kamplusten försvinner. Hoppas på bättre lycka imorgon, den här dagen är redan fuckad.

Orkar inte skriva att Schulman-bloggarna trillar av pinnen en för en, lite trist. En del i vardagen försvinner och det känns lite tomt. Flickvännen blir nog glad i alla fall. Varje gång jag sitter vid datorn brukar frågan komma "Du sitter väl inte på den där Alex nåntings blogg nu va?". Nu är det slut med det, jag gråter inte.

Även Värnamos enda blogghjälte har valt att kasta in handduken. Är det den stora bloggdöden som inträffar nu som nämnde herr Schulman förutspådde kring nyår?

Nu kan vi ta något positivt som jag inte är helt hundra på att det är sant. Litar inte helt på mina källor men enligt min skolas intranät så fick jag godkänt på kursen jag avslutade vilket i klarspråk säger mig att jag klarade tentan. Var ju helt jävla bombsäker på att jag skulle köra. Nu ropar jag inte hej än, ska forska lite noggrannare i det här innan jag utbrister i något som kan kallas ett glädjevrål.

IFK Skattesmäll - Hammarby ikväll. Blir nog sportbar med några klasskompisar var av några är sillestrypare. Vågar inte hoppas tro på vinst för Bajen. Chanko och Eguren avstängda, hur fan ska det gå? Jag ställer mig skeptisk till detta. Men några öl blir la gött.

Idag borde jag gå till ICA och storhandla lite. Kylskåpet ekar tomt och frysen likaså. I skafferiet har jag ett halvt paket makaroner och lika mycket spaghetti. Måste komma på lite roligare maträtter att äta. Har levt på pasta och skräpmat den senaste månaden. Ett sådant levande leder rakt ner i helvetet.

Kommentarer
Postat av: karin

äh. sune,näringsbrist is the shit. man är inte en äkta student utan det. tjo

2007-10-01 @ 16:42:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0