Skippa frullen

Tredje dagen i rad jag skippar frukost. Idag tog jag den något oväntade förmiddagsfikan till frukost istället. Fyra små kanelbullar jag fått i present och två koppar kaffe fick bli dagens första måltid. Nu har jag tagit fram ett stycke fläskkött på tining för att så småningom resultera i en fredagsstek med pommes och bea. Har nu telefonintervjuat klart mina objekt, varje intervju tog väl max 5 minuter och för att utföra detta jobb har det tagit mig tre timmar. Om någon kallar mig effektiv så är ni ute på hal is. Nu ska all information matas ner till 2000 tecken i mitt älskade Word. Inte bara har jag slöat de här timmarna, jag har även pimpat min dator med lite nya schyssta program som jag kan tänkas behöva. Typ Photoshop och InDesign kunde vara trevligt att ha så det har jag också gjort. Dags för att svepa kaffet, ta en cigg och börja skriva. Just i denna stund önskar jag att jag fick röka inomhus framför min dator. Om det inte vore för den där doften så hade jag lätt gjort det alltså, men Frida blir nog arg så jag får ta hissen ner, hälsa på vakten för tredje gången idag och sätta mig i min lilla rökhörna och frysa. Måste köpa mer cigg sen. Tänker göra det när jag skrivit klart, som en liten belöning för ett gott arbete liksom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0