Persbrandt och plågan

Seg dag idag må erkännas. Dagens föreläsningar nådde nästan lågvattenmärke i underhållning och antagligen fattade jag ingenting av det som dryftades under dessa plågosamma timmar fyllda med idioter som måste ställa sina korkade frågor. Sitter oftast på lektionerna och undrar när herren ska skänka mig en haubitzer så det kan rensas lite i salen. Eller så gnuggar jag mina tinningar hårt, håller för öronen, blundar och önskar att jag var någon annanstans.

Efter skolan blev det långfika nere på SoFo-fiket vid korsningen Skånegatan/Södermannagatan. Vi brukar se lite klubbkändisar och ibland riktiga kändisar. Förra gången var det Peter Jöback som vandrade förbi, idag var det ingen mindre än Micke Persbrandt som strosade förbi på Skånegatan. Sen pratade vi om hundar, pistoler, Bruce, Värnamo och en massa mer knäppa saker. Kom fram till att ifall jag adopterade ett asiatiskt barn skulle han döpas till Kim Jung Il Sunesson för att nämna ett exempel.

Shit, nu vankas det städning av lägenheten. Lite matlagning först vore inte fel, kanske en dusch för att få lite värme i kroppen. Imorgon är det en mycket bra dag, jag längtar så jag dör. Först ska jag uthärda en ensam kväll, en natt med tom säng, två trista föreläsningar och lite fotbollspelande innan jag kan börja leva ordentligt igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0