On a train

Godmorgon vänner och bekanta. Skrivandet sker i denna stund på ett X2000-tåg i krokarna kring Laxå med riktining mot huvudstaden, tillika min hemstad. Uppstigningen idag var realtivt smärtsam, att gå upp mot sin vilja och lämna platsen man vill stanna kvar är inte speciellt roligt. Har sovit konstigt hela helgen men håller mig uppe nu med hjälp av koffeinet. Nu har jag varit röksugen i över en timma och måste vänta en och en halv timma till innan jag får röka igen. Kan inte SJ införa rökrum på tågen? Vi har internet, bistro, toaletter, handikappramper men fanimej inga rökrum. Tror jag skippar skolan idag, har ingen lust och det är relativt onödiga grejer enligt mitt tycke. Min pliktkänsla för skolan blir bara sämre och sämre, snart måste det bli en vändning. Dessutom har jag ingen nyckel till min egen lägnehet och Becka som har nyckeln vägrar att svara i telefonen så hemlös är jag likaså. Hur ska jag lösa det här?

Just nu orkar jag inte känna efter. Jag trycker ner mina känslor långt ner i frysboxen. Har ingen lust av att sitta och lipa på tåget idag. Nio långra dagar blir det nu, tur att jag har tenta, artiklar och Simon att avreagera mig med. Inte för att det kommer räcka. Jag upprepar mig hela tiden men avståndet är det enda i mitt liv som är dåligt, allt annat är ju för bra. Underbar flickvän, lägenhet på Söder, bra skola, goda vänner och mer än så behövs inte. Nu vill jag vara framme i Stockholm...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0