Livet leker mina vänner

Just nu är livet faktiskt rätt jävla underbart. Jag har ingenting att klaga på förutom att pengar men det är världsliga ting det. Här på Götgatan 78, femtonde våningen, är det lugna gatan. Frida ligger inne på sitt rum, Olivia fick ett städryck och löper runt med en disktrasa och torkar av alla ytor. Själv sitter jag i kalsonger framför datorn och lyssnar på lite gamla Justice-dängor. Blir väl lite bakishäng snart med lite övriga vänner också. Vädret är underbart, det ser i alla fall bra ut. Solen sken i våra ögon när vi vaknade upp imorses. Lite måttligt bakfull efter gårdagens batalj med flaskan.

Igår hade jag hand om min flickvän och tog henne med på en resa genom Stockholm. Började med en middag på turkisk restaurang nere på Skånegatan. Gott var det och mätta tog jag na med till Orionteatern där vi kollade på "Fans". Efter det bar det av hem igen där lite vänner slutit upp för att gemensamt förfesta. Trevligt blev det och sen drog vi rätt tidigt till ACE. Olivia drack drinkar i mängder, jag och Simon drack öl. Sen blev det en liten cirkel där inne. Baren-lilla golvet-svepa drickan-rökrutan-Indiegolvet och för att sluta cirkeln återvände vi till baren för mer dricka. Hemma framåt halv fyra (eller halv tre hur man nu räknar). Det var en underbar dag och det verkar som Olivia gillade det och det var ju själva meningen med allt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0