Kyrkråtta

Skrev någonting innan idag om något referat, uppdatering så har jag inte ens öppnat Word. Får inget fokus, tankarna svävar runt i cirklar. I korta stunder får jag viss klarhet men de stunderna är väldigt korta. Istället har jag förkovrat mig på MSN, min vän Sofie the slut flyttar hit till Stockholm igen och jag & Frida gör glädjeskutt. Jag ställer mig frågan om och om igen ifall det är värt att plugga. Leva som en kyrkråtta, veta att varenda bortslösad krona skapar stora hål i min plånbok. Mitt psyke är inte gjort för denna ansträngning, jag är på väg att haverera. Lyssnar på Kents nya platta varvat med Jonas. De senaste åren har Kent alltmer fallit ur mitt intresse. Förra skivan, "Du & Jag Döden", har jag knappt lyssnat på och V&A var i min mening rätt dålig. 90-talets Kent gillar jag desto bättre. Men nya skivan låter som något nytt, allt utom Jocke Bergs pipa då. Har inget omdöme än, vet inte om jag orkar ta ställning. Kent är väl som vanligt en vattendelare. Bra betyg i stora dagstidningar, sågade i kredd-pressen. Nu borde jag ta tag i det här förbannande referatfanskapet då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0