Koloni Kosovo

Har ägnat den senaste timmen av att läsa igenom Maciej Zaremba artikelserie  "Koloni Kosovo". Han ska föreläsa för oss imorgon. Läsningen ingick i kurslitteraturen så jag läste igenom hela serien. Jag blir på riktigt orolig efter att ha tagit del i allt. Fy fan vad skrämmande, att det bara får fungera på det här sättet. FN borde ha lite koll tycker jag men inte i Kosovo, där är det totalt kaos. Läs artikelserien säger jag bara ifall ni har något som helst intresse av allmänbildning.

Nu till lite lättsammare texter. Lyssnar på The Perishers nya platta, "Victorius". Pojkar och flickor det är vacker popmusik. Musik som ger mig ro och hopp i höstmörkret. I motsats lyssnade jag igenom den Babyshamles "Shotters Nation" som rent utsagt var bedrövlig. Jag tröttnade efter tre sånger på allt skrammel och oväsen. Kanske blir bättre en annan dag. Just idag gör sig dock Perishers bäst uppe på våning 15.

Frida kommer alldeles strax hem. Det har varit lite tomt här i lägenheten kan jag erkänna. Jag hoppas och håller tummarna att hon snart ska få ett jobb som hon trivs med. Hade jag varit utan jobb i två månader hade jag klättrat upp och ner för väggarna utanför huset här. Så jag vill knappt inte ens veta hur det känns.

Hammarby fick oväntat spö mot IFK Skattesmäll. Ett snyggt självmål kunde vi i alla fall bistå. På baren vi satt och kollade på matchen var det en lite äldre luttrad bartender som gick runt. När våran bordsgranne beställde en lättöl brusade servitören upp och sa "lättöl, skojar du?". Bordsgrannen förklarade senare för oss att servitören alltid blir förbannad när han beställer lättöl. Sådana människor gillar jag, excentriska människor är roliga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0