Min klocka har stannat

Nu börjar klockan närma sig lite för mycket. Men jag försöker ignorera det faktum att jag inom lite mer än fem timmar ska sätta mig på en buss och åka härifrån. Vill ju inte helt gärna åka, det vet ni väl alla. Idag har vi mest suttit vid varsin laptop, läst en jävla massa bloggar och sett på Dexter. Ett problem är att vi nu kollat på alla befintliga avsnitt och måste börja vänta på varje nytt avsnitt. Egentligen borde man aldrig börja kolla på en serie innan den är färdig. För det är ju så mycket bättre att sträcktitta på serier än att sitta och vänta in ett avsnitt i veckan, tycker jag. Annars har helgen bjudit på god mat, underbart sällskap och lagom med rekreation för att nu försöka klara av slutspurten på min nuvarande kurs. Tentan infaller nästa fredag och jag har inte ens börjat införskaffa böckerna som ska läsas. Så det känns att det börjar brinna lite i knutarna nu igen.

Jag saknar faktiskt mina vänner däruppe i Stockholm lite. Frida som tydligen har gjort sönder våran kran i köket (eller vad som nu hände). Simon den stackarn som känt sig ensammen och behöver sin plaststorebror att kröka med. Men imorgon kommer jag hem, på tisdag är det tacobuffé igen. Då är vi på att. Sen kommer Olivia till mig på torsdag och livet blir fulländat igen. Nu ska jag knoppa och kanske kittla Olivia lite förs, då blir hon arg, hejdå...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0