God morgon från andra sidan

Ho hej! Uppe med tuppen idag igen. Trots att jag egentligen kunde sova hur länge jag velat. Men skitsamma, bra mår jag i alla fall. Väldigt bra om jag får säga det själv. Resan igår gick väl helt okej, lite segt var det allt men roade mig med att läsa allt det jag inte borde läsa. Till slut fick det bli lite QuadraPop, SImon jag har ett nytt rekord ifall jag inte sagt det, 355000, mothafucka. Här i Frillesås går teknikutveckling stadigt framåt och nu bjuds det även på trådlöst internet. Funderar på att ordna någon liknande installation i min lägenhet men det får bli ett senare projekt. En av datorerna saknar ju nätverkskort för trådlös uppkoppling. Men bra mår jag, lite småförkyld och drabbas av hostattacker då och då.

Vad ska jag göra idag då? Ingenting som det ser ut för tillfället och jag är lika nöjd med det. Ska sitta och pilla lite med flickvännens dator så småningom. Installera program och dona med sådana grejer ni vet. Leka lite datahacker liksom. Gissar att det ska fotograferas lite outfitbilder med till Olivias blogg, Moderniteter. Så många outfitbilder jag tagit så kna jag snart kalla mig för modefotograf tror jag, haha.

Läste på GP:s ledarsida idag att Heron City var det folk ville ha, inte små ensalongsbiografer. Märks att de inte har så bra koll här. Sist jag var på Heron City var det jag och åtta till i en salong med plats för typ 300 pers. Låter verkligen som en lyckad satsning. Tror min storebror skrev en uppsats på Handels om floppen Heron City för något år sen. Kanske borde maila den till GP.

Lutar åt att det blir ytterliggare en nykter helg. Jag omfamnar den och klagar inte. Dricka, gå på lokal och sånt är inte alltid så himla roligt. Ibland är det gott nog att bara ta det lugnt, särskilt när man har ett underbart sällskap.

Nu ska jag prova och se hur DC++ fungerar på mac hade jag tänkt. Ha en fortsatt trevlig fredag och start på helgen, hejdå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0